בשנת 2023 עלו מספר מכתבי התלונה שקיבל משרד התחבורה ב-28% יחסית לשנה הקודמת • מתוך כך, 1,089 מהתלונות שהתקבלו עסקו ברשות הארצית לתחב"צ, וכ-65% נמצאו מוצדקות • בפרק שמתייחס לתלונות הציבור על התנהלות הממשלה, מרבית התלונות היו על על הביטוח הלאומי ורשות המסים
בירוקרטיה מסורבלת, צורך בגורם שיספק מידע על בסיס קבוע ומחסור בנציגות ממשלתית באתרי המפונים - אלה עיקרי הממצאים בדוח של נציב תלונות הציבור על השבועות הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל"
בשנת 2022 הוגשו 402 תלונות נגד מייצגי המדינה בערכאות, ו-50% מתוכן נדחו על הסף • מהדוח עולה בין היתר כי בדיון שעסק בהפגנות ליד ביתו הפרטי של בנט, נציגי המדינה הציגו תמונה שגויה בפני ביהמ"ש העליון • עוד עולה כי במשרד המשפטים אין נוהל תקף בעניין טיפול בתלונות על אנשי מח"ש, דבר המעלה חשש לניגוד עניינים
פינקלשטיין, שיחליף את השופט בדימוס דוד רוזן, עומד בימים אלה בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לעניין הבריחה מבית הסוהר גלבוע וייכנס לתפקידו החדש בעוד מספר חודשים, לאחר סיום עבודת הוועדה
יותר מ-10,000 תלונות ובקשות הוגשו לפיקוח על הבנקים בשנת 2020 - הנתון הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות • נאלצו להחזיר לציבור 6 מיליון שקל בגין תלונות פרטניות ועוד כ-15 מיליון שקל במסגרת טיפול בתיקים רוחביים • רוב התלונות הוגשו נגד הפועלים, בדיסקונט השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות
עפ"י דוח נציב תלונות הציבור, מספר התלונות על הביטוח הלאומי ב-2020 קפץ פי שלושה לעומת 2019, וברשות המסים כמעט הוכפלו התלונות • במשרד מבקר המדינה טוענים כי הזינוק החד הוא תוצאה של מגפת הקורונה וההזדקקות לסיוע שנתנו גופים אלה לציבור • וכמה תלונות נמצאו מוצדקות?
לפי בקשת השר ניסנקורן, יערוך נציב תלונות הציבור בירור בנוגע לטענות שעלו אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח"ש בעניינו של אל קיעאן ז"ל בפרשה • בתוך כך, ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ החליטו על הקמת צוות לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן
הפרשה נגעה לעניינו של קצין משטרה, שלכאורה הורה לשקר בדוח פעולה משטרתי, וכתוצאה מרישום זה נאלצה התביעה המשטרתית לחזור בה מכתב אישום ולשחרר ממעצר חשודים בעבירות פליליות
נציב תלונות הציבור דוד רוזן קבע כי כי למתלונן בעבירות שחיתות קיימת זכות להגיש ערר על ההחלטה לסגור את התיק
ארבעת הגופים שעליהם התקבלו מספר התלונות הרב ביותר הם ב-2019 הם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי וחברת דואר ישראל • דואר ישראל מוביל עם שיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר
נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, המליץ על נקיטת צעדים פיקודיים נגד ראש יחידת תביעות במשטרת ישראל, אשר במסגרת בירור התלונה מסרה לנציבות התייחסות שאינה משקפת נכונה את עובדות האירוע נשוא התלונה
נציב התלונות על מייצגי המדינה בערכאות: "ההיתר החוקי להגשת חומר לעיני ביהמ"ש בלבד בדיוני מעצר מהווה חריג לעקרונות החשובים של שקיפות הדיון וזכות הטיעון, ויש להשתמש בו במשורה"
נציב תלונות הציבור על הפרקליטות והמשטרה, השופט בדימוס דוד רוזן, מצא כמוצדקת תלונה שהוגשה ע"י משפחתו של עובד בניין, שנהרג בתאונת עבודה שהתרחשה באתר בנייה בת"א ב-2015, ומאז לא הסתיימה חקירת המשטרה, וטרם גובשה החלטת הפרקליטות בדבר העמדה לדין
כך קובע נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה, השופט בדימוס דוד רוזן, שמותח ביקורת חריפה על הפרקליטות על כך שלא השלימה את השימוע שהתקיים לחשודים בפרשה, בחלוף למעלה מחמש שנים וחצי מאז שהתיק הועבר אליה
מספר התלונות שהתקבלו בנציבות פניות הציבור בשנת 2018 המשיך לשקף מגמת עלייה במספר התלונות בשיעור של 7% • הגוף שעליו התקבל מספר התלונות הגדול ביותר הוא המוסד לביטוח לאומי עם 1,101 תלונות
נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, בראשות השופט בדימוס דוד רוזן, הגישה את הדוח השנתי ל-2018 • בין הסיפורים בדוח: פגמים חמורים בהתנהלות הפרקליטות בניהול תיק רצח; שוטרים שתקפו שני יוצאי העדה האתיופית ללא כל הצדקה; ופרקליט שהשתמש בתפקידו לצורך סיוע לבת משפחתו בעניין אישי
אגרת טלוויזיהדוד רוזןדוח תלונות הציבורהמוסד לביטוח לאומיהרשות השנייהלי-אור אברבךמח"שרשות המסיםרשות השידורתלונות