ליהמן ברדרס: בונוסים ב-50 מ' ד' לעובדים שלקחו חלק בפירוק

ההתפתחות בפשיטת הרגל הגדולה בתולדות ארה"ב מתרחשת בעוד הבנקים מתמודדים עם זעם ציבורי על מדיניות התגמולים שלהם ■ 230 עובדים, שמאמציהם תרמו להשבתם של 8 מיליארד דולר, יתוגמלו

ליהמן ברדרס זכה באישור לבקשתו לשלם בונוסים בשווי כולל של 50 מיליון דולר לעובדים שעליהם הוטלה המשימה להסדיר את חוזי הנגזרים של בנק ההשקעות במסגרת פירוקו. קריסתו המזעזעת של ליהמן באוקטובר 2008 היתה נקודת השפל של המשבר הפיננסי, והיא מחקה את אחד השמות הידועים ביותר בוול סטריט.

ההתפתחות האחרונה בסאגת פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב מתרחשת בעוד הבנקים מתמודדים עם זעם ציבורי חסר תקדים על מדיניות התגמולים שלהם. בחודש הבא יעניקו חברות פיננסים רבות מיליוני דולרים בבונוסים במזומן ובמניות לבנקאים, סוחרים ועובדים אחרים.

בחודש שעבר פנה ליהמן לשופט הפדרלי ג'יימס פק בבקשה לאשר לו תשלום בונוסים ל-230 עובדים, וציין שמאמציהם תרמו להשבתם של 8 מיליארד דולר במזומן ול"שימור שווי משמעותי נוסף לטובת הנושים". בפניית הבנק נכתב כי "עם זאת, ניתן להחשיב רק 17% מחוזי הנגזרים כמוסדרים סופית. בנוסף לכך, עדיין לא בוצעה בדיקת התאמה ל-39% מחוזי הנגזרים, ויש צורך להשלים את תהליך ההערכה ל-50% מהחוזים".