אנליסט ממשיכה להוביל את דירוג קרנות ההשתלמות

אנליסט כללי ראשונה מבין הקרנות הגדולות עם 49.4%, אנליסט כללי ב' מוליכה את הקטנות ■ תשואות גבוהות גם לקרנות כלל ביטוח, דש ומיטב

השבוע פרסם אגף שוק ההון באוצר עוד סדרה של קנסות. חברות הגמל של כלל ביטוח והראל נקנסו ב-323 אלף שקל על עיכוב בהעברות כספים מעבר לתקופה המרבית. כלל גמל ומילניום נקנסו ב-37 אלף שקל כל אחת בשל "ביטול העברת כספים בניגוד להוראות".

במילים אחרות החברות נקנסו כיוון שצפצפו צפצוף ארוך על הנחיות האוצר, עיכבו כספי לקוחות שביקשו לעזוב, וביטלו הוראות העברת כספים לקופות אחרות שניתנו על ידי הלקוחות. ככל שהקנסות נראים גבוהים, לטעמנו מדובר במעט מדי ומאוחר מדי. עיכוב בקשות העברה הפך לפרקטיקה מקובלת בשוק הגמל, אחת מטקטיקות השימור המקובלות. זו רעה חולה והפתרון היחיד לבעיה הוא קנסות דרקוניים שיהפכו את העיכוב ללא משתלם ולא כלכלי.

ביום שהממונה על שוק ההון יקנוס גוף מוסדי או חברת ביטוח באלף שקל כנגד כל יום עיכוב של כספי עמיתים, ביום בו הקנסות יהיו מיליוני שקלים ולא עשרות אלפי שקלים, ביום שהקנס יוטל לא רק על כלל גמל והראל גמל אלא אישית על דן פנחסי וחגית ציטיאט לוין (מנכ"לי החברות המנהלות בהתאמה) - ביום הזה ימנה כל מנהל חברת גמל צוות מיוחד שתפקידו יהיה לוודא כי כספי הלקוחות יועברו בזמן. או אז תתחיל הספירה לאחור של טקטיקות ההשהיה וגרירת הרגליים שנוקטים הגופים המוסדיים כדי להשאיר את העמיתים אצלם.

אנליסט - חודש חמישי ברציפות

ולדירוג של נובמבר. בדירוג הקרנות הגדולות (המנהלות מעל מיליארד שקל) לתקופה שבין דצמבר 2008 לנובמבר 2009, נמצאת במקום הראשון, זה החודש החמישי ברציפות, אנליסט השתלמות כללי. הקרן מנהלת 1.86 מיליארד שקל עם תשואה של 49.44%, כשהתשואה המצטברת ל-36 חודשים היא 18.19%. במקום השני נמצאת קרן ההשתלמות למנהלים של כלל ביטוח עם תשואה של 36.47%.

במקום השלישי והרביעי נמצאות קופות דש: השתלמות ב' שנכנסה החודש לדירוג הקרנות הגדולות עם תשואה של 33.99%, ודש השתלמות עם תשואה של 32.95%. למקום החמישי עולה כנרת של פסגות, שמנהלת כבר 5 מיליארד שקל, עם תשואה של 31.27%. התשואה המצטברת התלת שנתית שלה, מורשת מתקופת פריזמה, עדיין נמוכה באופן מביך ועומדת על 4.85% בלבד. מגדל השתלמות, הקרן הגדולה הטובה ביותר בישראל עם תשואה של 25.65% בשלוש השנים האחרונות, נמצאת במקום ה-11 עם תשואה של 26.92% ב-12 החודשים האחרונים. במקום האחרון ממוקמת דש אקונומיסט עם תשואה של 23.29%.

יותר מ-50% נכסי סיכון

במקום הראשון בדירוג הקרנות הקטנות (המנהלות מעל 300 מיליון שקל) נמצאת כבר חודש שני ברציפות אנליסט השתלמות כללי ב' עם תשואה של 70.05%. צריך להדגיש כי מדובר בקרן עם פרופיל סיכון גבוה, ששיעור נכסי הסיכון שלה הוא גבוה מ-50%. מנכ"ל אנליסט הוא איציק שנידובסקי.

למקום השני עלתה מיטב השתלמות עם תשואה של 42.03%, ואחריה פלטיניום ביג אפיקים של מגדל שוקי הון לה תשואה מצטברת של 41.93%, וילין לפידות עם תשואה של 40.26%. בתחתית הדירוג, במקום ה-19, נמצאת הדס ארזים עם תשואה של 29.05%, ואחריה קרן חדשה, פסגות השתלמות פלטיניום, שהיא מיזוג בין תבור הישנה של פריזמה ופסגות השתלמות ב' כללי. לקרן החדשה תשואה של 28.55%. במקום האחרון נמצאת פרפקט קלאסי של אלטשולר שחם, קרן סולידית ללא נכסי סיכון המציגה תשואה של 18.1%. *

11