שבוע מקוצר בוול סטריט: דריכות לקראת נתוני המאקרו

המשקיעים יבחנו את נכונות הצרכן האמריקני לקנות מתנות לחג המולד, אם כי סופת השלגים העזה עלולה לשבש את התוכניות ■ שבוע המסחר יתסיים ביום חמישי ב-20:00

המסחר בוול סטריט יתנהל השבוע בהתאם לנתוני המאקרו החשובים שיפורסמו בימים הקרובים, כאשר מחזורי המסחר עלולים להיות נמוכים מהרגיל בשל חג המולד שבגללו יסתיים המסחר ביום חמישי בשעה 20:00 (שעון ישראל) וביום שישי לא יתקיים כלל מסחר.

את השבוע החולף סגר שוק המניות האמריקני בירידות, כאשר ה-S&P 500 השלים ירידה שבועית של 0.4% בלבד, אולם זוהי הירידה השבועית החדה ביותר מאז השבוע האחרון של חודש אוקטובר. מתחילת חודש מארס זינק המדד בכ-65% והוא נסחר במכפיל רווח ממוצע של 22 על הרווחים בשנה האחרונה. מדובר במכפיל הרווח הגבוה ביותר מאז שנת 2002, מה שמראה כי המניות יקרות, או לחלופים שהמשקיעים מצפים לצמיחה חדה ברווחי החברות בשנה הבאה.

בהיעדר דו"חות כספיים מהותיים השבוע, המשקיעים יתמקדו בנתוני המאקרו. השבוע יפורסמו נתונים משוק הדיור, נתוני הצריכה הפרטית לחודש נובמבר (המהווה כ-70% מסך הצמיחה הכלכלית בארה"ב), נתוני מכירות מוצרים בני קיימא בנובמבר וגם הקריאה השלישית והאחרונה של צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי.

במקביל, המשקיעים יבחנו את מצבו של הצרכן האמריקני. ההכנות לחג המולד בעיצומן והאמריקנים מנצלים את המבצעים כדי לקנות מתנות לחג, המהוות מדי שנה ברומטר למצבו של הצרכן האמריקני. ואולם, השנה פקדה סופת שלגים עזה אם צפון-מזרח ארה"ב, כולל ניו יורק כמובן, מה שעלול להשפיע לרעה על המכירות.

מאקרו, ועוד מאקרו

נתוני המאקרו יתחילו לזלוג לשוק ביום שלישי, אז תפורסם הקריאה השלישית והאחרונה של נתון צמיחת התמ"ג ברבעון השלישי, אשר צפוי להיוותר ללא שינוי - 2.8%. באותו יום יפורסם גם נתון מכירות הבתים הקיימים בחודש נובמבר, כאשר צפי האנליסטים הוא שהמכירות ככל הנראה עלו ל-6.25 מיליון יחידות לעומת 6.1 מיליון יחידות באוקטובר.

יום רביעי בניו יורק ייפתח עם נתון הצריכה הפרטית בחודש נובמבר. האנליסטים מעריכים כי הצריכה עלתה ב-0.7% בחודש החולף, בדומה לחודש אוקטובר. ההכנסה הפרטית צפויה לעלות ב-0.5% בנובמבר לעומת 0.2% באוקטובר. באותו יפורסמו עוד 2 נתונים חשובים - מכירות הבתים החדשים בנובמבר (הצפי הוא לעלייה של 2% ל-439 אלף יחידות) ומדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר, אשר צפוי לעלות מעט ל-73.7 נק' מ-73.4 נק'.

ביום רביעי יפורסם גם מלאי הנפט השבועי בארה"ב. יצוין כי יום לפני כן ייפגשו ראשי קרטל הנפט אופ"ק באנגולה, אם כי לא צפויות שם החלטות מהותיות שכן ההערכה היא כי אופ"ק לא ישנה את תפוקת הנפט היומית שלו.

ביום חמישי, הוא יום המסחר האחרון לשבוע זה, יפורסמו כמדי שבוע נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה. האנליסטים מצפים לירידה קלה של 10,000 תביעות ל-470 אלף תביעות חדשות. אך באותו יום יפורסמו נתון חשוב יותר - מכירות המוצרים בני קיימא בחודש נובמבר. הצפי הוא כי הנתון יצביע על עלייה של 0.5% במכירות לאחר ירידה של 0.6% באוקטובר. להוציא מכירות כלי הרכב, הנתון צפוי להראות על עלייה של 1% במכירות המוצרים, לעומת ירידה של 1.3% באוקטובר.

מניות הקמעונאות במוקד

דו"חות כספיים מסעירים לא צפויים השבוע, אך בכל זאת ישנן חברות שתדווחנה השבוע על תוצאותיהן הרבעוניות. חברת המזון קונאגרה (סימול: CAG) צפויה לדווח מחר (ב') על רווח נקי של 47 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השני של 2010, לעומת 43 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה צפויות לעלות ב-1.2% ל-3.3 מיליארד דולר.

מניותיהן של חברות התעופה ירכזו עניין על רקע סופת השלגים בארה"ב, אשר גרמה לביטולן של טיסות. דלתא ו-AMR (סימול: AMR) הודיעו רשמית על ביטול טיסות בוושינגטון בשל הסופה. אמריקן איירליינס הרחיקה לכת וביטלה את הטיסות גם באזור בולטימור ופילדלפיה.

מניות הרשתות הקמעונאיות ירכזו השבוע עניין על רקע המכירות הנהוגות בעונת החגים. וול מארט , טארגט וקמעונאיות אחרות הן בדרך כלל הנהנות העיקריות בעונת החגים, אולם השנה גורמים רשמיים המליצו לאמריקנים באזורים אותם פקדה הסופה להישאר בבתים, שכן השלג עלול להיערם ל-30 ס"מ ויותר.

יחידת המחקר של הראל פיננסים החלה לסקר את מניית טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 62 דולר למניה, קרי 17% מעל מחירה בשוק. "בטווח הקצר, אנו צופים צמיחה משמעותית הן בהכנסות והן ברווחיות, שתגיע ממספר מקורות מרכזיים הן בתחום הגנרי, עם השקות חדשות, הרחבה גיאוגרפית והרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב, והן בתחום של תרופות המקור, שבו הקופקסון ממשיך להיות "פרת המזמנים" של החברה", מסרו האנליסטים.