דייל אל-על לשעבר חשוד שהבריח מסין מאות מכשירי iPhone

היקף ההברחה: עשרות אלפי דולרים ■ עפ"י החשד, שאול עייני שיווק את המכשירים באינטרנט ■ בחיפוש בביתו נמצאה מעבדה שלמה, אלפי חלקי חילוף למכשירי iPhone וכן 8 מכשירים באריזות הממתינים לשיווק

בית משפט השלום בראשון-לציון שיחרר בהסכמה בערבות ובתנאים מגבילים את שאול עייני, לשעבר דייל באל-על, שנעצר בחשד שהבריח מסין מאות מכשירי iPhone של אפל בהיקף של עשרות אלפי דולרים.

הפרשה החלה כאשר חבילות דואר EMS (שירות בינלאומי מהיר), ובתוכן מאות קופסאות ריקות של מכשירי iPhone שנמצאו בדואר המרכזי בתל-אביב, עוררו את סקרנותם של חוקרי יחידת הסמים של מכס מרכז. החוקרים תהו מדוע ייבא אדם קופסאות ריקות של iPhone, וחשדו כי מכשירי ה-iPhone עצמם מגיעים במשלוח אחר או מוברחים לארץ בדרך אחרת ונמכרים יחד עם האריזות הריקות.

עבודה מודיעינית של מחלקת המודיעין במכס מרכז השלימה את החלקים החסרים בפאזל. הם עלו על אחד החשודים, דייל אל-על לשעבר, המשווק את מכשירי ה-iPhone באינטרנט. בחיפוש בביתו נמצאה מעבדה שלמה, אלפי חלקי חילוף למכשירי iPhone וכן 8 מכשירים באריזות הממתינים לשיווק.

בחקירתו הראשונית טען עייני כי הקופסאות הריקות נועדו להכנת "פסל של איכות הסביבה", אולם מאוחר יותר נשבר והודה כי ייבא מספק בסין למעלה מ-50 משלוחים של חלקים וכ-200 עד 300 אריזות ריקות לטלפונים סלולריים של iPhone, כל זאת תחת הצהרות כוזבות. היקף הייבוא, לדבריו, הגיע לעשרות אלפי דולרים.

עייני סירב להסגיר את שמות שותפיו לייבוא. השופט ארז יקואל שיחרר אותו בערבות ועיכב את יציאתו מהארץ ל-180 יום.