רשת השקיעה כ-250 מיליון שקל בלוח השידורים החדש

בינואר 2010 תעבור רשת לשדר 3 ימים בשבוע - מראשון עד שלישי ■ במרכז הלוח יעמדו 6 סדרות דרמה חדשות ■ מנכ"ל רשת, אבי צבי: "חזרנו לעשות את מה שאנו עושים הכי טוב - טלוויזיה ישראלית, ערכית ומבדרת"

זכיינית ערוץ 2 רשת השקיעה 250 מיליון שקל בלוח השידורים של השנה הבאה, כך על-פי ההערכה. רשת תעבור בינואר 2010 לשדר 3 ימים בשבוע בערוץ 2.

רשת חשפה הבוקר (ג') באירוע למפרסמים את לוח השידורים לראשית 2010, במסגרתו תשדר בימים ראשון עד שלישי. במרכז הלוח, שהקו המנחה שלו הוא "לוח שידורים ישראלי", יעמדו 6 סדרות דרמה חדשות.

על-פי תפיסת הזכיינית, המדיה הטלוויזיונית תמשיך להוות את פלטפורמת הפרסום העיקרית בשנה הבאה. עם זאת, רשת תרחיב ב-2010 את הפצת תכניה בפלטפורמות האינטרנט, תוך חיזוק שיתוף-הפעולה האסטרטגי עם ynet, ובפלטפורמות הסולר השונות.

"רשת תסיים את השנה עם הכנסות הגבוהות מחלקנו היחסי בשוק", אמר באירוע אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת לשיווק, מכירות ופיתוח עסקי. לדבריו, "האסטרטגיה שמנחה את רשת בשנים האחרונות היא להעצים את תכניה בכל פלטפורמה אפשרית. זו הזדמנות להעצמת המותג, התוכן ולהכנסת כסף לחברה".

"היתה לרשת שנה מאוד מאתגרת", אמר טוביהו. "המשבר הכלכלי העולמי ומבצע 'עופרת יצוקה' היו רק חלק מהאירועים הלא צפויים השנה. אך למרות כל אלה, גם בשנה החולפת הטלוויזיה המשיכה להיות המדיה החזקה והדומיננטית ביותר בשוק הפרסום הישראלי, ו-2009 תסתיים כאשר הטלוויזיה מחזיקה בנתח משמעותי של כ-40% מעוגת הפרסום".

כבר בראשית 2010 תעלה לשידור העונה השנייה של הדרמה הקומית המוערכת "הכל דבש", של יעל פוליאקוב. בעונה הנוכחית תגלם שוש פוליאקוב, אימה של יעל, את תפקיד אם המשפחה, זאת לאחר ששניים מכוכבי הסדרה - שראל פוליאקוב ושוש עטרי - נפטרו מאז שודרה העונה הראשונה.

כמו כן תצטרף הסדרה "טקסי דרייבר", הפקה משותפת של רשת -yes, המגוללת את סיפורם של 5 חברי ילדות העובדים יחד בתחנת מוניות. יוצר הסדרה הוא השחקן יובל סגל, שגם מככב בה.

בהמשך יעלו הסדרות "אחד העם 101", "סימני שאלה" (דרמה על יוצאים בשאלה) ועונות נוספות ל-"עד החתונה" ו-"החיים זה לא הכל".

"המעבר ל-3 ימי שידור הוא הזדמנות מצוינת עבורנו להיות ממוקדים במקומות שאנו טובים בהם - תוכן ישראלי מקורי, איכותי ומרגש", אמרה שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל רשת. "הפוקוס המרכזי שלנו לשנים 2010-2011 מצוי בתחומי הבידור והדרמה המקורית, ולשם כך רשת הקצתה משאבים רבים. אנו מאמינים כי תמהיל נכון ומגוון של תוכניות יאפשר לנו להעניק לצופים חוויית צפייה תרבותית רחבה ומלאה. אני מקווה שהחזון שלנו יתממש ונוכל להתרכז השנה ביצירה, עשייה ושיתוף-פעולה מלא עם היוצרים".

אברי גלעד ימשיך עם תוכנית הראיונות שלו, ותעלה תוכניתו החדשה של מנהל הבידור החדש של הזכיינית, ליאור שליין. לאחר שעזב את ערוץ 10 יגיש שליין את "מצב האומה", דו"ח שבועי סאטירי, כשלצדו אורנה בנאי וגורי אלפי. כמו כן ישובו עונות נוספות ל-"שבוע סוף", "צחוק מעבודה" ו-"הספסל האחורי".

יורם בינור יגיש תוכנית דוקו אקטיביסטית חדשה בשם "המלכודת". בינור יציב בפני פושעים מלכודת שתרושת במצלמות נסתרות. המצלמות יעקבו אחרי הפושע מרגע כניסתו למלכודת ועד לכידתו הסופית.

במהלך השנה תפיק רשת בין 15-20 סרטים תיעודיים שנבחרו מבין 500 הצעות. כמו כן ישודרו הסדרות הדוקומנטריות "המשפחה", העוקבת בעזרת מצלמות במשך 24 שעות אחר משפחה ישראלית אחת, ללא התערבות הפקתית; ו"אבודים" בהגשת צופית גרנט, שיוצאת להפגיש בין קרובים שניתק הקשר ביניהם.

למסך ישובו גם "משפחה חורגת", "כלבוטק", "אדרנלין" של ענת גורן, וישודר סרט של אופירה אסייג על מוני פנאן ז"ל. כמו כן תשדר רשת 8 ממשחקי המונדיאל.

"חזרנו לעשות את מה שאנו עושים הכי טוב - טלוויזיה ישראלית, ערכית ובעיקר מבדרת", אמר מנכ"ל הרשת, אבי צבי. לדבריו, "אנחנו מבינים את האחריות שלנו כחברת תוכן ותחנת טלוויזיה: אחריות ציבורית, קידום הנושאים שעל סדר היום הציבורי, ובעיקר איכות".

לדבריו, "רשת מעסיקה באופן ישיר כ-1,500 מפיקים, עורכים, כותבים ושחקנים שמייצרים טלוויזיה ישראלית עכשווית ואמיתית. עבדנו מאוד קשה ב-9 החודשים האחרונים כדי להכין לצופים את הטלוויזיה המגוונת, האיכותית והמעניינת ביותר".

צבי הודה לבעלי המניות, מועצת המנהלים ועובדי החברה.