מנכ"ל הסוכנות היהודית ימונה למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה

שר החינוך ויו"ר המועצה המל"ג, גדעון סער, החליט למנות את משה ויגדור, לאחר היוועצות עם יו"ר הות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג, ולאחר הודעתו באחרונה של המנכ"ל הנוכחי, סטיבן סתיו, על רצונו לעזוב את התפקיד לאחר ארבע שנים

שר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), גדעון סער, החליט למנות את מנכ"ל הסוכנות היהודית, משה ויגדור, לתפקיד מנכ"ל המל"ג והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת).

ההחלטה התקבלה לאחר היוועצות עם יו"ר הות"ת, פרופ' מנואל טרכטנברג, ולאחר הודעתו באחרונה של המנכ"ל הנוכחי, סטיבן סתיו, על רצונו לעזוב את התפקיד לאחר ארבע שנים. ויגדור, המכהן משנת 2005 כמנכ"ל הסוכנות היהודית, שימש במשך כ-12 כמנכ"ל וסגן נשיא האוניברסיטה העברית והוא מכיר את מערכת ההשכלה הגבוהה על רבדיה השונים.

ויגדור, מהנדס תעשייה וניהול וסא"ל (במיל') בחיל האוויר, משמש גם כדירקטור חיצוני בחברת פולאר תקשורת. מינויו של ויגדור אמור לעבור לבחינת הוועדה המייעצת למינויים בכירים בשירות המדינה והוא עתיד להיכנס לתפקיד ב-1 במארס 2010. השר סער שוחח בעניין מינויו של ויגדור לתפקיד עם יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, והודה לו על שיתוף הפעולה וגישתו הממלכתית. "ויגדור הוא בעל ניסיון ניהולי רב, לרבות בתחום ההשכלה הגבוהה", ציין היום (ה') סער. "אני משוכנע שהוא ימלא בהצלחה את תפקיד מנכ"ל מל"ג-ות"ת ויתרום תרומה חשובה בביצוע המהלכים והשינויים הנדרשים בתחום ההשכלה הגבוהה".

מינויו הצפוי של ויגדור מצטרף לשורה של מינויים מקצועיים שנעשו בחודשים האחרונים במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, בהם מינויו של פרופ' טרכטנברג ליו"ר הות"ת באוקטובר האחרון ומינויו השבוע של ד"ר צבי צמרת ליו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך.