אצה הדרך: טויוטה תגדיל תפוקת ייצור ב-2010 ל-7.5 מיליון רכבים

התחזית של טויוטה יכולה אף לגדול ב-2010, שכן הממשלה היפנית החליטה להגדיל את הסובסידיות לרכבים "ירוקים" ■ הוגו צ'אבס מאיים על טויוטה כי יחרים את מפעל ההרכבה המקומי שלה אם לא תייצר יותר רכבים המותאמים לנסיעה בדרכים כפריות

יצרנית כלי הרכב טויוטה דיווחה בסוף השבוע כי תגדיל את תפוקת הייצור שלה ב-2010 ב-17.5% ל-7.5 מיליון רכבים. טויוטה הודיעה זאת לספקי חלקי החילוף העיקריים שלה, על מנת לספק לאחרונים שהות מספקת לעמוד בביקושים שיגברו כביכול.

לשם השוואה, ב-2005 ייצרה החברה גם כן 7.5 מיליון רכבים וב-2007 ייצרה כ-8.5 מיליון רכבים. טויוטה שיחררה לשוק את מספר הרכבים והוציאה את תפוקת הייצור של החברות הקשורות - Daihatsy Motor ו-Hino Motors.

התחזית של טויוטה יכולה אף לגדול ב-2010 כי יש לזכור שהממשלה היפנית החליטה להגדיל את הסובסידיות לרכבים "ירוקים" - תחום בו קיימת דריסת רגל משמעותית לטויוטה.

ובתוך כך, ובלא קשר ישיר, הוגו צ'אבס, נשיא ונצואלה, מאיים על טויוטה כי יחרים את מפעל ההרכבה המקומי שלה בוונצואלה אם לא תייצר יותר רכבים המותאמים לנסיעה בדרכים כפריות. עוד דורש צ'אבס מטויוטה העולמית להעביר יותר טכנולוגיה שימושית לסניפה המקומי.