גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הלקוח תמיד צודק: איך משפרים את שירות הלקוחות בעסק?

בעידן של תחרות חסרת פשרות, לקוחות לא מרוצים הם גזר דין מוות לעסק ■ מנהלי מזרחי-טפחות, סודה קלאב ואינפיניטי מסבירים איך משפרים את השירות ללקוח

בעידן של תחרות חסרת פשרות, לקוחות לא מרוצים הם גזר דין מוות לעסק. רק באחרונה פורסם ב"גלובס" כי סמנכ"ל השירות של HOT פרש מתפקידו על רקע חילוקי דעות בנוגע לעתיד מערך השירות של החברה.

אז איך בדיוק משפרים את השירות ללקוח?

"משקיעים בשימור ולא בגיוס, כי קשה יותר להחזיר לקוח שנטש"

מוטי מולדובן, סגן מנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי-טפחות, מסביר כי "עובד שיצר בעיה מול לקוח, הציפייה שיפתור אותה ויפיק את הלקח"

מוטי מולדובן, מזרחי טפחות / צלם איל יצהר

* אסטרטגיית שירות לקוחות:

"להיות בנקאי נחמד זה לא מספיק. נדרשת מקצועיות כחלק בלתי נפרד משירות לקוחות. אנחנו משקיעים רבות בהדרכה ובשיפור רמת המקצועיות של הבנקאים שלנו. פתיחת סניפים חדשים, חיזוק הבנקאות הישירה, סקרי שביעות-רצון לקוחות והפעלת לקוחות סמויים, הם חלק מאסטרטגיית שיפור השירות שלנו. השאיפה היא שכל לקוח ימצא בבנק את צורת השירות האופטימלית עבורו. זהו תנאי הכרחי להצלחת הבנק. לא בכדי, דירוג יעילות הסניפים שלנו נעשה לא רק על-פי רווחיות אלא גם על-פי שירות".

* מעורבות בעלים/הנהלה:

"הנהלת הבנק דנה לפחות פעם בחודש בממצאי סקרי שביעות-רצון לקוחות".

* עובדים במחלקת שירות לקוחות:

"כל בנקאי הוא מחלקת שירות לקוחות בפני עצמה. מלבד ידע פיננסי, כל עובד נדרש לתודעת שירות. עובד שיצר בעיה כלשהי מול לקוח, הציפייה שיפתור אותה ויפיק את הלקח בעצמו. אם לא הצליח, הבעיה עולה למעלה".

* שימור לקוחות:

"שירות ומקצועיות גבוהה. הבנק משקיע יותר בשימור לקוחות מאשר בגיוס לקוחות חדשים, כי קשה יותר להחזיר לקוחות שנטשו".

* הלקוח תמיד צודק:

"לקוח עם דרישות לא סבירות בעמלות או בתנאים, לא צודק. ללקוח כזה אנחנו מסבירים בנעימות שהדרישות שלו לא סבירות".

* טיפ לשירות לקוחות טוב:

"מקצועיות וסבלנות. לתת ללקוח, ולא משנה מיהו, את התחושה ששום דבר לא מטריד אותך כרגע חוץ מלתת לו את מלוא השירות".

"זה לא מדע, צריך לנסות כל מיני דרכים כדי להגיע לנוסחה המנצחת"

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה קלאב, חושב ש"לפעמים צריך לפטר לקוח. יש לקוחות לא הגיוניים, ובעסקים צריך להיות הגיוניים"

דניאל בירנבאום, סודה קלאב / צלם עינת לברון

* אסטרטגיית שירות לקוחות:

בירנבאום: "לשירות לקוחות שני היבטים: מסחרי, ככלי לרכישת לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים; ולימודי. הבנת והכרת הלקוח הם חלק מניהול נכון. האסטרטגיה שלנו היא 'לקוח לנצח', ואת זה משיגים באמצעות שירות לקוחות טוב. לא מדובר במדע, צריך לנסות כל מיני דרכים כדי להגיע לנוסחה המנצחת, כמו לשמוע את הלקוח וללמוד ממנו מה לשפר".

ורדה שוהם, מנכ"ל החברה-הבת סודה פופ, מוסיפה: "על-פי מחקרי שוק, 55% מהלקוחות בארץ נוטשים בגלל יחס. מאחר שההישרדות וההמשכיות שלנו כחברה היא בזכות נאמנות למותג, הרגישות שלנו גבוהה במיוחד".

* מעורבות בעלים/הנהלה:

בירנבאום: "קיימת מעורבות ברמת הבעלים וההנהלה. אישית, כיף לי לשמוע, לדבר וללמוד מצרכנים. לא אחת קורה שהבעלים בוחנים אותנו דרך מחלקת שירות לקוחות כדי 'לתפוס' אותנו על שירות לקוי, ואני כמנכ"ל הקבוצה מקבל את הפידבקים לטוב או לרע".

* עובדים במחלקת שירות לקוחות:

שוהם: "המחלקה מאוישת בעובדי חברה ותיקים שמכירים היטב את מוצרי החברה. העובדים נמדדים לפי ידע ומקצוענות, ומכך גם מורכב הבונוס השנתי שלהם. כמו-כן, בשירות לקוחות אנחנו מנהיגים 'עובד מצטיין' בתדירות גבוהה יותר ממחלקות אחרות בחברה".

* שימור לקוחות:

בירנבאום: "אסטרטגיית שימור לקוחות קרדינלית עבורנו בגלל הצורך לשמור על קשר מתמשך עם הלקוח גם אחרי המכירה, לאספקת בלוני גז וסירופים למכשירי הסודה. היום צריך לעבוד קשה מאוד כדי שלקוח יהיה מרוצה. הלקוח משתעמם מהר, ולכן צריך לחדש ולרענן ולהפתיע אותו".

* הלקוח תמיד צודק:

בירנבאום: "לפעמים צריך לפטר לקוח. יש לקוחות לא-הגיוניים, ובעסקים צריך להיות הגיוניים".

* טיפ לשירות לקוחות טוב:

בירנבאום: "המלכודת הנפוצה ביותר היא לעשות שירות לקוחות כי צריך, ולא להתייחס לזה כהזדמנות נפלאה ללמוד ולהשתבח".

"בסוג כזה של מוצרים ולקוחות, אין אופציה לפשל בשירות"

אבי קנת, מנכ"ל אינפיניטי ישראל, מאמין כי בתחום שלו האינדיבידואליות חשובה מאוד ללקוח, ובשל כך "אנחנו מתאמצים להתאים את עצמנו אליו"

אבי קנת, אינפיניטי ישראל / צלם יחצ

* אסטרטגיית שירות לקוחות:

"האסטרטגיה שלנו היא האסטרטגיה שמטווה לנו אינפיניטי אירופה: לעטוף את הלקוח מהרגע שהוא נכנס אלינו ועד שהוא מחליף את הרכב. מאחר שמדובר במותג חדש ויקר, אנחנו רואים חשיבות רבה בהרכבת קלסתרון ללקוח. לקוח שיכול לשלם 325-675 אלף שקל לרכב הוא לרוב תובעני ומפונק. בסוג כזה של מוצרים ולקוחות, אין אופציה לפשל בשירות. אם אתה לא עומד ברמת הציפייה של לקוחות כאלה, אתה מחוץ למשחק".

* מעורבות בעלים/הנהלה:

"אני דורש לדעת על כל לקוח שפונה עם בעיה. במקרים רבים, אני מעדכן את הלקוח שאני מעורב ומטפל בו באופן אישי. כיוון שרבים מלקוחותינו הם חבר-מביא-חבר, לפעמים יש גם מעורבות של הבעלים ושל מנכ"ל קבוצת קרסו".

* עובדים במחלקת שירות לקוחות:

"אצלנו כל איש מכירות נותן שירות. מבחינתנו, לא מספיק לדעת למכור טוב, צריך גם לתת שירות טוב. קרה שפיטרנו עובד שמכר טוב אבל נתן שירות לא טוב. זה לא בא בחשבון אם אתה רוצה לשמור על לקוחות לטווח הארוך".

* שימור לקוחות:

"האסטרטגיה שלנו היא 'לפנק, לפנק, לפנק'. מאחר שהאינדיבידואליות חשובה מאוד, אנחנו מתאמצים להתאים את עצמנו ללקוח".

* הלקוח תמיד צודק:

"לא תמיד. צריך לשמוע ולהבין טוב את המוטיבציות שלו. יש לקוחות שמנצלים לרעה את הגישה השירותית שלנו, ואנחנו, באדיבות, מנסים להעמיד איזה שהוא סוג של גבול".

* טיפ לשירות לקוחות טוב:

"לנסות להיכנס לנעלי הלקוח ולהבין מה הוא מצפה ממך. וגם, לחשוב קדימה איך אפשר להפתיע את הלקוח".

"השאיפה שלנו היא שגם לקוח שמרמה יצא עם חיוך"

חני טרנר, הבעלים של יבואנית מוצרי התינוקות "הנסיך הקטן", השלימה עם זה ש"בישראל לקוחות מנצלים לרעה את השיפור שחל בשנים האחרונות ברמת השירות"

חני טרנר, הנסיך הקטן / צלם יחצ

* אסטרטגיית שירות לקוחות:

"לקוח צריך להיות מרוצה, גם אם הוא לא צודק. לקוח לא מרוצה לא ממליץ. לכן, המוטו שלנו הוא מענה מהיר ויחס אישי ללקוחות".

* מעורבות בעלים/הנהלה:

"כבעלת עסק קטן יש לי את הפריבילגיה להיות מעורבת מאוד, ולענות אישית לכל פנייה שמגיעה מלקוחות באי-מייל. כששיחה של נציג שירות עם לקוח הולכת לכיוון לא טוב, אני מיד מתערבת. אני מקפידה להיות בשליטה בעניין זה".

* עובדים במחלקת שירות לקוחות:

"אנשים עם הרבה סבלנות ויכולת להרגיע. זה לא יצליח בלי שני הקריטריונים האלה".

* שימור לקוחות:

"מבחינתנו זה לא רק מבצעים והנחות, אלא גם זמינות 24/7 לכל שאלה וטענה. וגם, לשמוע מה יש ללקוחות לומר ולשפר בהתאם".

* הלקוח תמיד צודק:

"רק במקרים נדירים אנחנו אומרים ללקוח שהוא לא צודק. השאיפה היא שגם לקוח שמרמה יצא עם חיוך. לצערי, בישראל לקוחות מנצלים לרעה את השיפור שחל בשנים האחרונות ברמת השירות".

* טיפ לשירות לקוחות טוב:

"ביקורת עצמית גבוהה, לוודא כי כל התלונות מטופלות לשביעות-רצון הלקוחות. להעניק ללקוח שירות ללא פשרות".

10 טיפים לשירות לקוחות נכון

דני טרגן, מנכ"ל תמי 4 היוצא, מסביר איך בדיוק צריך לפעול כדי לשמור על הלקוחות

דני טרגן, תמי 4 / צלם יחצ

1. מחוייבות הבעלים/המנכ"ל/ההנהלה הבכירה בנושא: עלייך לדבר "לקוח" ובכל הזדמנות לתת דוגמה אישית של נותן שירות לעובדים שלך, ולהביא "סיפורי לקוח" לשולחן ההנהלה.

2. טיפוח מערכת היחסים עם הלקוח: צרכנים יכולים לסלוח על תקלה במוצר, אך לא על שירות לקוחות לקוי. לפיכך, יש ליצור אסטרטגיה שיווקית ממוקדת שתטפח מערכת יחסים ארוכת טווח עם לקוחותיך.

3. לתגמל ולעודד התנהגות מכוונת לקוח: תן במה לשירות יוצא דופן הניתן על-ידי עובדי החברה. צור מנגנון המשקף מקרים אלה לכל הארגון, כגון תגמול ובונוסים למצוינות בשירות ואימוץ ערכים בארגון שתומכים בתפישה של "הלקוח במרכז הארגון".

4. שיתוף-פעולה פנים-ארגוני: ארגון שלא יודע לשתף פעולה בין המחלקות השונות, כלומר לשרת מבפנים, לא יהיה מסוגל לתת שירות מצוין ללקוח.

5. הקשב ל"קול של הלקוח": לפתח אמצעים רבים ומגוונים על מנת להקשיב ללקוח ולתת ביטוי לצרכיו ולרצונותיו. האזן לשיחות של לקוחות, תיזום סקרים, תשמיע את "קול הלקוח" בפיתוח שירותים ומוצרים חדשים, והפוך משוב חיובי או שלילי של לקוח להזדמנות למידה,שיפור ופיתוח.

6. הכר את לקוחותיך: צא לשטח, פגוש לקוחות ושמע מה הם חושבים על החברה.

7. חוויית לקוח מתחילה בחוויית עובד: סביבת העבודה היוצרת חוויה וגאוות יחידה הם נושאים קריטיים ליצירת מחוייבות העובדים לחוויית לקוח. אם רוצים לייצר "חוויית לקוח", חייבים להתחיל ב"חוויית עובד".

8. גיוס עובדים מתאימים והכשרתם: להשקיע את מלוא המשאבים בלהפוך את עובדי שירות הלקוחות למצוינים. מערך גיוס עובדים ומערכת הדרכה שתקנה לעובד את ערכי החברה וכלים להתמודדות עם האתגרים המקצועיים, יחד עם מערך ניהול ישיר ותומך העוטף את נציגי השירות, יהפוך את העובדים למצטיינים.

9. הבטחות חייבים לממש: תשקיע במותג שלך, תקנה לו ערכים אמיתיים ותדאג שלקוחותיך ייהנו מאותם הערכים והבטחות של המותג. לקוח קונה בגלל הבטחות המותג, והבטחות חובה לממש.

10. הענקת חופש בחירה ללקוח: לאפשר ללקוח חופש בחירה באמצעות מגוון מוצרים ושירותים.

ועוד הערה לסיום: בקשר עם הלקוח הכי חשוב לשמור על הוגנות, צניעות ודיבור בגובה העיניים.

עוד כתבות

מכרה זהב של טלקו בטג'יקיסטן. טונות של שאריות עפר / צילום: Reuters, NAZARALI PIRNAZAROV

מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב

מחיר הזהב הולך ועולה, והפקתו תובעת מחיר לא קטן: שחרור חומרים רעילים ומסרטנים, הרס צמחייה ומקורות מים, וחייהם של מאות הרוגים ואלפי פצועים שעסקו בכרייתו ● כשמנגד ניצבת כריית הביטקוין, שנשענת יותר ויותר על אנרגיה נקייה, נשאלת השאלה: מדוע מוצדק לבזבז כל כך הרבה נכסים סביבתיים רק כדי לכרות מהאדמה מתכת צהובה שתיקבר במרתפי הבנקים המרכזיים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע