"ללא חקירת רשות ני"ע היינו מצליחים למנוע את קריסת פלד-גבעוני"

כך אמר אריה גבעוני, המואשם יחד עם רפי פלד, דוד הבי וטל יגרמן בעבירות מירמה ועבירות ני"ע שהביאו לקריסת החברות בקבוצת פלד-גבעוני ■ "כל המבקרים החיצוניים ידעו בזמן אמת הכל ולא אמרו שמשהו לא בסדר"

"גם היום, בהסתכלות לאחור, התוכנית העסקית של קבוצת פלד-גבעוני היתה מצוינת, ואם רשות ניירות ערך לא היתה פותחת בחקירה - היינו מצליחים להרים את החברה. החברות בקבוצה היו מספיק טובות, ולו היו נותנים להן אורך נשימה - הן היו מצליחות להתרומם". כך אמר אריה גבעוני, המואשם בפרשת פלד-גבעוני.

גבעוני, שהיה מבעלי הקבוצה, מואשם יחד עם רפי פלד, המפכ"ל לשעבר, דוד הבי וטל יגרמן בביצוע עבירות מירמה ועבירות ניירות ערך שהביאו לקריסתן של החברות בקבוצה. גבעוני, יגרמן והבי מואשמים בגניבת עשרות מיליוני שקלים מהקבוצה. פלד מואשם במירמה והפרת אמונים.

גבעוני המשיך את היום (ג') את עדותו בבית המשפט בפני השופט חאלד כבוב. לדבריו, הוא סמך על יועצו, טל יגרמן, שלפי עדויותיהם של מספר עדים היה הרוח החיה בקבוצה.

עוד אמר גבעוני כי כל העברות הכספים מפויכטוונגר, אחת החברות בקבוצה, לחברות קשורות נעשו לפי מנגנון שפורסם בתשקיף החברה וקיבל את אישור רשות ניירות ערך. "היום טוענים לגבי זה שזו גניבה, אך הכל פורסם מראש ובזמן אמת", אמר.

גבעוני טען גם כי מבין כל העדים שהעידו בתיק, לרבות היועצים, "לא ראיתי עד אחד שבא ואמר שהזהיר אותי שזה לא בסדר. כל היועצים וכל המבקרים החיצוניים ואנשי הכספים ידעו בזמן אמת הכל - ואף אחד לא אמר שמשהו לא בסדר".

התובעת בתיק היא עו"ד חנה קורין; יגרמן מיוצג בידי עו"ד דוד פורר; גבעוני - בידי עו"ד משה ישראל; פלד - בידי עו"ד גיורא אדרת; והבי - בידי עו"ד מיכה פטמן.