שלומי לחיאני ממעצר-הבית: "אני מקווה שזו הפעם האחרונה שעושים כך לאיש ציבור"

(עדכון) - ראש עיריית בת-ים בראיון לערוץ 1: "זו נורמה שצריך לעקור מהשורש. לא צריכים לבוא 60 שוטרים ו-20 צלמים אליי הביתה ליד הילדים" ■ "אני סוף-סוף הולך על קרקע מוצקה, וזה לא שמועות וליחשושים - סוף-סוף זה עובדות, ובמישור הזה אני מנצח. מעז יוצא מתוק"

"אני מרגיש טוב, ואני מקווה שזו תהיה הפעם האחרונה שעושים כך לאיש ציבור" - כך אמר הערב (ד') שלומי לחיאני ראש עיריית בת-ים, במהדורת "היום בחדשות" בהגשתה של גאולה אבן בערוץ 1.

לחיאני דיבר ממעצר-הבית בו הוא שוהה ואמר: "הכל נעשה ליד הילדים שלי. זו לא החלטה של השוטר שהגיע אליי. זו נורמה שצריך לעקור מהשורש. לא צריכים לבוא 60 שוטרים ו-20 צלמים אליי הביתה ליד הילדים. אני רוצה שיכבדו את כבוד האדם".

"אני סוף-סוף הולך על קרקע מוצקה, וזה לא שמועות וליחשושים - סוף-סוף זה עובדות, ובמישור הזה אני מנצח. מעז יוצא מתוק", אמר. "המציאות שונה לחלוטין מאיך שמציגים אותה. הכל כולל הכל שקוף וברור לכל", הוסיף.

המשפחה מדברת

מוקדם יותר הבוקר אמרו קרובי משפחתו של לחאני בראיון לגלי צה"ל כי ראש העיר לא רתם את העירייה על מנת להחזיר את חובותיו האישיים.

גדי לחיאני, אחיו של ראש העיר, הסביר כי לחיאני הצליח להקטין את חובותיו באמצעות מימושי נכסים שהיו ברשותו.

"אחי הוא אדם אמיד", אמר גדי לחיאני. "יש לו נכסים, דירות, הוא נכנס לעירייה כאדם אמיד. שווי הנכסים שלו עלה; כל מחירי הדירות בארץ האמירו, אז הוא מכר חלק מהנכסים".

אמש (ג') השתחרר שלומי לחיאני ל-8 ימי מעצר-בית. לבקשת המשטרה, והוצא צו האוסר עליו להגיע למשרדי העירייה למשך 20 יום.

בעת שיחרורו מהמעצר התראיין לחיאני לחדשות ערוץ 2 ואמר: "זה לא יום פשוט ולא קל. אני אעשה כל מה שצריך על מנת לנקות את שמי. אני שמח שיש לי הזדמנות לפוצץ את כל הבלונים המופרחים".

גדי לחיאני ביקר את האופן בו התנהלה המשטרה במעצר אחיו, ואמר היום: "הדרך שבה עצרו אותו היתה ממש מבישה. לבוא ככה באישון לילה לראש עיר? זה הדבר שהכי כואב לנו".

השאלה העיקרית בפרשה היא כיצד הצליח שלומי לחיאני לצמצם חוב אישי שלו לבנק אגוד מ-35 מיליון שקל ל-6 מיליון שקל. המשטרה חושדת כי הוא רתם לשם כך את העירייה לצרכיו.

"מחפשים אותו"

אסתר לחיאני, אימו של ראש העיר, אמרה הבוקר בקול רועד ובבכי לגלי צה"ל כי החשדות נגד בנה מופרכים. היא הטיחה ביקורת קשה במשטרה על האופן שבו עצרה את לחיאני, ואמרה כי מישהו מנסה לתפור לבנה תיק.

"המדינה שלי עושה עוול", אמרה לחיאני. "אני בוכה כי כואב לי. בני עשה דברים טובים. הוא מחזק אותנו ואומר שהכל עלילה, הכל הבל. מחפשים אותו; אני לא יודעת מי זה, אם זה מישהו מלמעלה, אם זה מיכה לינדנשטראוס... לא יודעת מי מחפש אותו".

לחיאני הטיחה כאמור ביקורת קשה במשטרה ואמרה: "לא יפה לעשות לראש עיר מכובד ככה. תכבדו אותנו. זו מדינה שאוכלת יושביה. אנחנו אנשי חוק, אנשים עובדים, הבת שלי מורה ובעלה קצין בצה"ל, ובאו מהמשטרה לקחת אותה למעצר לפנות בוקר מול הילדה הקטנה שלה. מה זה? אין למשטרה כלום".

כאשר נשאלה על סוגיית מינויה לראש אגף בעירייה לאחר שבנה נבחר לראש עיר, אמרה לחיאני: "אני עובדת בתור פקידה, ואומרים שאני מנהלת אגף. למה לשקר? אני מרוויחה 3,600 שקל בחודש ועובדת עירייה כבר 30 שנה. אל תזרקו מילים באוויר, תבדקו את העובדות. אין אף מקורב של שלומי שעובד בעירייה".

גם לחיאני אמרה כי בנה הצליח לצמצם את החוב שלו באמצעות נכסיו האישיים, כמו גם תוך הסתייעות בהוריו. היא טענה כי לשלומי לחיאני היה חוב של 14 מיליון שקל ולא 35 מיליון שקל, וציינה כי "יש לו דירות, יש לו בתי-קפה, היו לו נכסים עוד לפני שנבחר לראש עיר. יש לו רכוש, והוא שילם את החוב מהשכירות של הדירות. הוא גם לווה ממני כסף ואת כל הפיצויים של אבא שלו. שלומי עשיר, הוא לא צריך כסף מהעירייה. הוא איש פיננסי, יש לו ראש על הכתפיים, הוא ילד מחונן", אמרה.