לחיאני: "לינדנשטראוס רוצה לבנות לעצמו ארמון ב-800 מיליון שקל; אולמרט אמר לי: אל תפחד מאף אחד"

ראש עיריית בת-ים בראיון לערוץ 2: "אני לא סוחר נשק, ואין לי מקורות עלומים" ■ "בכל מה שקשור להתנהלותי אני 100%" ■ "השאלות בחקירה היו על גבול הבושה" ■ "האם המבקר רודף אותי? ודאי, יש לך ספק?" ■ לינדנשטראוס בתגובה: "טענות לחיאני אינן ראויות לתגובה"

בראיון ראשון לאחר מעצרו של שלומי לחיאני, בתוכנית "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, אמר הערב (ו') ראש עיריית בת-ים: "אני בטוח במשהו אחד, בכל מה שקשור להתנהלותי אני 100%".

בהתייחסו לשאלות שנשאל בחקירתו, אמר לחיאני: "השאלות היו על גבול הבושה, החוקרים היו נחמדים, אך מהות השאלות היתה מבישה". בהתייחסו לשאלה ביחס למעורבות משפחתו בנושאי החקירה, ציין לחיאני כי נעשה ניסיון לפגיעה באחיו על-ידי גורמים פליליים והוסיף: "צריך להבין שמדובר באנשים מבוגרים שלכל אחד יש עולם נפרד משלו. לאחי אבי אין קשר לעירייה, הוא מנהל בתי-קפה, ואלה הם העניינים שלו".

על הכספים אותם חייב לחיאני, הוא אמר: "אם יש חלק אחד שהוא בטוח בחקירה הזו, זה הכסף. אני לא סוחר נשק ואין לי מקורות עלומים".

לשאלת רוזן האם הוא מחשיב עצמו לאדם במצוקה כלכלית השרוי בחובות, או איש עתיר נכסים, ענה לחיאני: "אם הייתי יכול, הייתי מראה לך את הצהרת ההון שלי. המשטרה יודעת את כל פרטי הכספיים".

על השאלה האם הוא מרגיש כי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, רודף אותו, ענה לחיאני: "ודאי, יש לך ספק?" והוסיף: "אני אוהב לספר על ארמון מיכה. למבקר לינדנשטראוס יש פנטזיה לבנות ארמון בעלות של 800 מיליון שקל, אתה מכיר עוד מישהו שיש לו כל כך הרבה לשכות, בירושלים, בתל-אביב בחיפה? הוא לא מפחיד אותי, ידיי נקיות. אני ישר כמו סרגל, ללא רבב".

לשאלה האם היו פוליטיקאים שהתקשרו אלייך לאחר המעצר, ענה לחיאני "היו" ונקב בשמותיהם של יולי תמיר ושל ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט. לדברי לחיאני, אולמרט אמר לו: "תישאר מי שאתה, אל תפחד מאף אחד".

בתגובה לכתבה אמר מבקר המדינה לינדנשטראוס: "טענות לחיאני על בזבזנות המבקר חסרות כל בסיס ואינן ראויות לתגובה נוספת. כל מטרתו היא לנסות להפנות ממנו את הזרקורים".