"ארץ נהדרת" מגיעה לכנסת: תקיים דיון ב"פרומו העירום"

ח"כ רונית תירוש ביקשה לנהל דיון על הפרומו שהציג את צוות שחקני התוכנית כשהם עירומים: "קשה לראות נגיעות, מריחות והתערטלויות בשעות היום, בהן הילדים חשופים לטלוויזיה" ■ קשת סירבה לערוך שינוי בפרומו

ועדת החינוך של הכנסת תדון מחר (ב') בפרומו של התוכנית "ארץ נהדרת"; זאת, ביוזמת ח"כ רונית תירוש (קדימה). נציגי זכיינית ערוץ 2 קשת, המשדרת את תוכנית הסאטירה, אינם מתכוונים להגיע לדיון, וכך גם יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש.

יו"ר וועדת החינוך של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב, קיבל את בקשתה של תירוש לנהל דיון על הקדימון ועל "הגבולות הראויים של הטלוויזיה ותפקידה הציבורי". בנאום בכנסת בשבוע שעבר, אמרה תירוש כי הוא מוצאת בפרומו "פגיעה ברגשות הציבור".

"גם כאשת חינוך וגם כאזרח מן השורה", כך תירוש, "קשה היה לראות מראות כאלה של נגיעות, מריחות והתערטלויות ועוד בשעות היום בהן גם הילדים חשופים לטלוויזיה". לדבריה, "מיצגים כאלה מעוררים אצלי מחשבה אולי בכל צריך צנזורה כלשהי שתייצר קווים אדומים. 'ארץ נהדרת' היא תוכנית מעולה ואינה זקוקה לפרומו שכזה. דיברנו לא פעם על השפעה של מיצגים שונים על הנוער ועל התנהגותו - וזהו מיצג אלים".

הקדימון לעונה הנוכחית, השביעית במספר, של "ארץ נהדרת", הציג את צוות שחקני התוכנית הפופולארית כשהם עירומים ומתיזים צבע זה על זה. בעקבות הצגתו נשלחו תלונות רבות לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, והרשות אף פנתה בעניין לזכיינית קשת. בקשת עמדו בסירובם לערוך בו שינוי כלשהו.

בקשת סירבו להגיב.