פסגות: נוחי דנקנר עשוי למחוק את כור מהמסחר בבורסה

האנליסט נעם פינקו מעלה את ההמלצה של דסק"ש, תוך שהוא מתייחס לאפשרות שהיא תרכוש את מניות כור כדי למחוק אותה מהמסחר ■ פינקו: "המהלך לא יהיה פשוט, אך יגביר את האטרקטיביות שלה"

האם קבוצת IDB של נוחי דנקנר תפעל למחיקת כור מהמסחר בבורסה? כך, לפחות, מעריך האנליסט נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות, אשר מעלה בעקבות הערכה זו את ההמלצה למניית החברה האם של כור, דיסקונט השקעות , ל"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 115 שקל למניה - פרמיה של כ-23% על מחיר השוק.

לפני עדכון המדדים שנכנס לתוקפו השבוע, IDB הפיצה כ-1% מניות דסק"ש על מנת להשאירה במדד המעו"ף, מה שלא בחרה לעשות בכור, שנגרעה מהמעו"ף. "IDB הייתה יכולה בקלות להשאיר את כור במעו"ף", טוען פינקו. "ייתכן ו-IDB, באמצעות דסק"ש, מעוניינת למחוק את מניות כור מהמסחר".

פינקו מזכיר מהלך דומה שביצע דנקנר בשנה שעברה עם IDB פיתוח, לאחר שזו נגרעה מהמעו"ף. לדבריו, "הואיל ולכור אין משמעות כחברה עצמאית והואיל והיא נסחרת בדיסקאונט ביחס לשווי השוק של מכתשים אגן וקרדיט סוויס (ההחזקות העיקריות שלה - ע.ב.י), תוכל דסק"ש בדרך זו להגדיל את החזקתה בחברות אלה בדיסקאונט".

אך מדוע שדסק"ש תרצה לקנות את מניות כור? פינקו מסביר כי המניע העיקרי עשוי להיות "סדר" בהחזקות, שכן מבנה ההחזקות בקבוצה הינו מסובך והוא סבור כי החזקה ישירה של דסק"ש במכתשים אגן וקרדיט סוויס "נראית הגיונית ברמת הקבוצה; דסק"ש תיהנה גם מתיק החזקות מסודר וברור יותר, ללא חברת החזקות באמצע".

בסקירה של פינקו ניתן למצוא גם ספקולציה נוספת, הקשורה למכתשים אגן. כזכור, המו"מ לרכישת נופארם האוסטרלית על ידי סינוכם הסינית עלה על שרטון, כך שישנם גורמים בשוק המעריכים כי סינוכם תחפש רכישות אחרות וייתכן שמכתשים אגן תהווה יעד עבורה. לדברי פינקו, "כור היא זו שתיהנה מהמכירה (אם תהיה) אל במידה ולדסק"ש יהיה חלק גבוה יותר בכור, היא תיהנה יותר מהמכירה שכן כור נסחרת בדיסקאונט על החזקותיה".

סיבה נוספת שיכולה להניע את דנקנר "לעשות סדר" בקבוצה היא העובדה ש-IDB כלל לא זקוקה לכור כני"ע עצמאי, לדעתו של פינקו. "כור תמיד נסחרה בדיסקאונט והחברה עצמה לא מייצרת ערך עצמאי, כך שאנו לא רואים סיבה כלשהי מבחינת קבוצת IDB להשאיר את כור במניה סחירה".

פינקו מדגיש כי גם אם דנקנר יחליט למחוק את כור מהמסחר בבורסה, המהלך "לא יהיה פשוט כלל", שכן החזקות המיעוט בכור הינן כ-1.3 מיליארד שקל. נזכיר כי בקופתה של דסק"ש שוכבים כ-1.7 מיליארד שקל. בכל אופן, העלאת ההמלצה של פינקו לדסק"ש מסתמכת על מהלך זה, שכן לדבריו מהלך זה "יעלה ב-10% את הדיסקאונט הסחיר בדסק"ש מ-11.5% ל-22.3% ובכך להגדיל את האטרקטיביות שלה".