פרשת הולמרק: HOT עתרה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין

בחברת הכבלים טוענים כי החלטתו של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, לאפשר למנויים להתנתק מ-HOT ומ-yes בעקבות הורדת ערוץ הולמרק אינה חוקית, ודורשים למנוע מקרים דומים בעתיד

חברת הכבלים HOT הגישה עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין על רקע "פרשת הולמרק".

בעתירה שהוגשה בשבוע שעבר טוענת חברת הכבלים כי החלטתו של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, להכריח את החברה לאפשר למנוייה להתנתק ללא תשלום קנס על רקע הורדת ערוץ הולמרק הבינלאומי - אינה חוקית.

ל"גלובס" נודע כי הטענה של חברת הכבלים היא כי ההחלטה על הורדת הערוץ היתה של חברת NBC יוניברסל הבינלאומית, ולכן אין להטיל על HOT את חובת הפיצוי ללקוחות.

עוד טוענת החברה כי רק באחרונה העלתה את ערוץ HOT Family, אשר משדר תכני רכש דומים לאלה ששידר עד כה ערוץ הולמרק. בחברה טוענים כי עיבו את תכני הרכש שלהם במיליוני שקלים, ולכן החובה שהוטלה עליהם להמשיך ולפצות את המנויים אינה הוגנת.

במהלך חודש נובמבר הודיעה NBC יוניברסל כי היא מפסיקה את פעילותו של ערוץ הולמרק בישראל בשל אי-כדאיות כלכלית. כפי שפורסם ב"גלובס", המודל הכלכלי לפיו אין אפשרות לשדר פרסומות בטלוויזיה הרב-ערוצית לא הותיר לחברה ברירה אלא להוריד את הערוץ.

מדובר בהחלטה שחלה גם על מנויי HOT וגם על מנויי חברת הלוויין yes.

בעקבות ההחלטה הודיע יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לקהל הצרכנים כי בחודש הקרוב הם רשאים להתנתק משתי החברות, מבלי שיחויבו בקנס כלשהוא כפיצוי על הורדת הערוץ.

הדבר הביא לכך שאלפי לקוחות החברות אשר רכשו והתחייבו לציוד יקר ומתקדם דרשו להתנתק באופן מיידי. נזקי החברות מהעומסים, מהצורך בשימור לקוחות ובמתן הטבות לשם כך ומההתנתקות עצמה מוערכים במיליוני שקלים.

HOT דורשת בעתירתה כי בג"ץ יקבע כי מועצת הכבלים והלוויין פעלה שלא כחוק, וכי עליה להימנע מהטלת חובה דומה בעתיד.

בחברת HOT סירבו להגיב.