ארנון מילצ'ן וטרי סמל ישיקו קרן של מיליארד דולר למימון סרטים בהוליווד

מילצ'ן וסמל יהיו מעורבים אקטיבית כמפיקים בסרטים שיזכו למימון, ובנוסף יבחרו פרויקטים של אולפני סרטים ברחבי הוליווד - במקום לסגור עסקה בלעדית עם סטודיו אחד ויחיד

למרות דעיכת העניין שגילה וול סטריט בעבר במימון סרטים, שוקלים שניים מהמפיקים הוותיקים בהוליווד - ארנון מילצ'ן וטרי סמל - להשיק קרן בת יותר ממיליארד דולר למימון פרויקטי סרטים.

הצמד הדינמי מגבש מסע יחסי ציבור שידגיש שני הבדלים חשובים בין פעילות הקרן לבין עסקאות מימון סרטים בעבר: הראשון - מילצ'ן וסמל יהיו מעורבים אקטיבית כמפיקים בסרטים שיזכו למימון. השני - השניים יבחרו פרויקטים של אולפני סרטים ברחבי הוליווד, במקום לסגור עסקה בלעדית עם סטודיו אחד ויחיד.

מילצ'ן וסמל מאמינים כי לנוכח המחסור במימון חיצוני, הוליווד תהיה פתוחה במיוחד לרעיונות שהם מנסים לקדם.

"הם מעריכים כי העיתוי הנוכחי מעולה ליוזמה שלהם, גם בגלל שכרגע קשה להשיג מימון וגם בגלל היוקרה האישית והמוניטין שלהם בעסקי הסרטים", אמר מקור בתעשיית השירותים הפיננסיים שמכיר את תוכניתם של השניים. "כל מיני אנשים אומרים שהם לא רוצים יותר להשקיע בהוליווד, אז ארנון וטרי אומרים לאולפנים: איש לא יעשה את זה טוב יותר מאיתנו. הפעם הקרן תנוהל בידי המקצוענים המנוסים ביותר".

מילצ'ן וסמל ישקיעו 200 אלף מיליון דולר כל אחד - ואולי אף יותר - כדי להקים את הקרן, ובמקביל הם יפנו לבנקים ולמקורות מימון אחרים כדי לגייס הון נוסף. "הם חייבים להיות מושקעים בעסק כדי שתהיה להם אמינות ממשית", אמר מקור אחר.

הקרן שישיקו מילצ'ן וסמל תיחשף השנה, אך לא ברור אם השניים יגייסו הון מקרנות גידור. חלק ניכר מכספי קרנות למימון סרטים שהשיקו בעבר בכירים בתעשיית השירותים הפיננסיים בא מקרנות גידור, והקרנות עצמן היו קשורות לאולפני סרטים מסוימים.