68% מהמשתמשים באינטרנט הם חברים ברשת חברתית

סקר TIM: מספר שעות הגלישה הממוצע ביום בישראל הוא כ-3.4 שעות לגולש ■ השימושים המרכזיים באינטרנט הם חיפוש מידע (95.2%) קריאת חדשות (86.7%), צפייה בקטעי וידיאו (79.8%) והורדת תוכנות וקבצים (71%)

המודעות לשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר גדלה ב-9 החודשים האחרונים משיעור של 18% לשיעור של 69%, אולם שיעור המשתמשים בו עומד על 6.9% בלבד מהגולשים - כך עולה מסקר TIM של TNS טלסקר לחודש דצמבר, המנתח מגמות שימוש באינטרנט הישראלי.

עוד עולה מהסקר כי 68% מכלל משתמשי האינטרנט הינם בעלי פרופיל אישי ברשת חברתית אחת לפחות, בהשוואה ל-50% לפני שנה. שיעור ההשתתפות ברשתות חברתיות בקרב בני-נוער וצעירים (13-29) עומד על 86%, בהשוואה ל-47% בקרב גולשים מעל גיל 50.

96% ממשתמשי האינטרנט בישראל גולשים מביתם, ו-51% מהגולשים הבוגרים (18 ומעלה) גולשים ממקום העבודה. שיעור הגולשים ממקום העבודה בולט במיוחד בקרב גילאי 39-40 ומגיע ל-66%. בקרב בני-הנוער, 49% גולשים מבתי חבריהם, ו-52% גולשים מבית-הספר. מספר שעות הגלישה בממוצע ביום הוא כ-3.4 שעות לגולש, ו-30% גולשים מעל ל-3 שעות ביום.

השימושים המרכזיים באינטרנט הם חיפוש מידע (95.2%) קריאת חדשות (86.7%), צפייה בקטעי וידיאו (79.8%) והורדת תוכנות וקבצים (71%).

פלטפורמת הגלישה המועדפת היא המחשב הנייח (90%), ולאחר מכן המחשב הנייד (37%). שיעור המשתמשים הגולשים באינטרנט ממכשיר הסלולר שלהם עומד על 17%, בהשוואה ל-12% בשנה שעברה.

קהילת משתמשי באינטרנט בישראל מונה כ-4.4 מיליון איש (בגילאי 13 ומעלה), וכ-80% מבתי-האב היהודיים מחוברים לאינטרנט, בהשוואה לשיעור חדירה הנמוך מ-50% בשנת 2001.

על-פי הסקר, בשנה החולפת הצטרפו לקהילת הגולשים הישראלית כ-200 אלף משתמשים חדשים. שיעור הגולשים בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת (18 ומעלה) עומד על 73%, בהשוואה ל-40% ב-2001.

עוד עולה מהסקר כי השימוש באינטרנט בקרב שכבות הגיל הצעירות וגילאי הביניים (18-49) מגיע ל-83%. ככל שעולה הגיל שיעור השימוש יורד עד לכדי 41% בקרב גילאי 65 ומעלה.

בחינת הפרופיל הדמוגרפי של הגולש הישראלי באוכלוסייה היהודית מעלה כי אין פער משמעותי בין גברים ונשים, כאשר חדירת האינטרנט בקרב בעלי השכלה גבוהה עומד על 82%.

שימושים מרכזיים של הגולשים באינטרנט

* 95.2% - חיפוש מידע או נתונים בתחומים שונים

* 86.7% - קריאת חדשות, עיתון או מגזין המופיע באינטרנט

* 79.8% - צפייה בקטעי וידיאו באינטרנט

* 71% - הורדת תוכנות או קבצים