זהו יום הבורר

"הבורר", פרק אחרון, א' 22:00, הוט 3

אז אולי הוא לא טוני סופרנו, אבל גם למשה איבגי בתפקיד ברוך אסולין, "הבורר", יש כבר לא מעט מעריצים. העונה הנוכחית היתה טובה מקודמתה: מצחיקה במידה, מבוימת היטב ומשוחקת בכישרון. נכון שקשה להתחרות באיבגי המעולה, אבל גם שאר הצוות ראוי למחמאות.

אי-אפשר להתייחס לסופה של העונה השנייה בלי להזכיר את הפרסומת המצוינת של HOT, שבה נראים כוכביה כשהם מנסים לברר מי מקליט אותם, עד שהם עולים על אחד בשם "זלצמן מרעננה", וכדי שיפסיק הם הופכים את שם המשפחה בשלט הקבוע בדלתו מ"זלצמן" ל"ז"לצמן", בתקווה שיבין את הרמז.

בעוד ראשי משפחות הפשע האמיתיים נכלאים בזה אחר זה, נדמה כי רק "הבורר" עדיין מסתובב חופשי - וטוב שכך.

תור זהב

ערב פרסי גלובוס הזהב, א' מ-24:00, ערוץ !E

יש מבקרים רבים שמחשיבים אותו לפרס היוקרתי ביותר בתחומי הקולנוע והטלוויזיה, אבל עבור כלל הציבור, מדובר באחיו הקטן של האוסקר. פרסי "גלובוס הזהב" יחולקו הלילה (א') בארצות-הברית, והוליווד כמרקחה.

כדרכם של טקסים, תתמקד תשומת-הלב באירועי השטיח האדום, בשמלות החשופות, בחליפות התפורות לפי מידה, בכל מה שמסמל עבור "שאר העולם" את החלום ההוליוודי. ריק? נבוב? אתם אמרתם. אבל עשרות מיליוני צופים בעולם יישארו ערים כל הלילה בשביל לראות, נניח, את "בראנג'לינה" צועדים יד ביד על השטיח האדום, יפים כמו כוכבי קולנוע.

מבחינה טלוויזיונית, רק מי שלא צריך לקום מחר בבוקר לעבודה, יוכל להרשות לעצמו את החבילה המלאה. בחצות ייפתחו השידורים עם מעין תוכנית "ספירה לאחור". לקראת מה, אתם שואלים? לקראת אירועי "השטיח האדום", כמובן, שיתנהלו בין 1:00 ל-3:00. מי שמתקשה להירדם - מוזמן לספור פאייטים.

ב-3:00 לפנות בוקר יחל הטקס עצמו, שאותו ינחה הפעם ריקי ג'רוויס ("המשרד"). למה כדאי לשים לב? לסרט "אפ אין דה אייר" בכיכובו של ג'ורג' קלוני, עם 6 מועמדויות, ל"תשע" עם 5 מועמדויות ול"ממזרים חסרי כבוד", סרטו השנוי במחלוקת של קוונטין טרנטינו, עם 4 מועמדויות. עוד במועמדים: מריל סטריפ המצוינת עם שתי מועמדויות שונות (!) לפרס השחקנית הטובה.

מי יגיש את הפרסים? ובכן - גם כאן כמה שמות נוצצים: ג'ניפר אניסטון, ג'וליה רוברטס, ג'ניפר לופז, מיקי רורק, סשה ברון כהן ועוד. הענקת הפרס המרגשת ביותר צפויה כאשר ליאונרדו דיקפריו יחבור לרוברט דה-נירו כדי להגיש פרס על מפעל חיים לבמאי מרטין סקורסזי, שביים את שניהם ביחד ב"כנופיות ניו-יורק".

לא רק הקולנוע יחגוג הערב, אלא גם הטלוויזיה. מלכת הערב צפויה להיות "גלי", שתעלה בקרוב לשידור בערוצי הסדרות של yes. עוד מערוצי הסדרות של yes, מועמדות הערב: "30 רוק", "דקסטר" ו"אהבה גדולה", כשאת כבודה של HOT מצילה "מד מן", זוללת התארים.

אני מניח שיש לא מעט קוראים שלא מבינים על מה המהומה. מצד שני, מי שמתעורר בלילות במיוחד כדי לראות את המשחקים של עומרי כספי ב-NBA, יכול לפרגן לעצמו גם לילה אחד של מסיבה הוליוודית בסיומו של העשור הטוב ביותר (כלכלית) בתולדות הקולנוע. בין המתעוררים הלילה יוגרל בקרוב גם ליל האוסקר.