בזק משיקה רשת תקשורת מהירה על תשתית החשמל בבית

הרשת החדשה, במהירות של עד 200 מגה, נותנת מענה ללקוחות הזקוקים לפיתרון לרשת האלחוטית הביתית בשל בעיית מפלסים או ממ"ד ■ בזק מציעה את המוצר בתשלום חודשי של 14.90 שקל למשך 24 חודשים

חברת בזק הודיעה היום (ב') כי היא משיקה רשת תקשורת חדשה ומהירה על בסיס תשתית החשמל בבית הלקוח (Home Plug). הרשת החדשה יכולה להעביר נתונים במהירות של עד 200 מגה בתוך הבית. המוצר הינו מתאם רשת קווי המאפשר חיבור רשת ביתית, תוך התבססות על תשתית החשמל.

בזק מציעה את המוצר בתשלום חודשי של 14.90 שקל למשך 24 חודשים. סך-כל עלות המוצר: כ-357 שקל. המוצר כולל שני חיבורי חשמל - האחד נקודת הכניסה של התקשורת לרשת החשמלית, והשני נקודת היציאה.

רשת זו באה לתת מענה בעיקר ללקוחות הזקוקים לפיתרון לרשת האלחוטית הביתית בשל בעיית מפלסים או ממ"ד, אך היא גם פותרת את הצורך לחבר מכשירי רשת שונים בנקודת בהן אין יציאת תקשורת בבית.

לדברי בזק, בעולם בו יותר ויותר מכשירים אלקטרוניים וחשמליים מתחברים לרשת, הצורך ב-Home Plug הולך ועולה.

על-פי נתוני בזק, כמיליון בתי-אב זקוקים לפיתרון כלשהו לפריסת הרשת הביתית, אם מדובר בחדרי ממ"ד או בשל תכנון בית עם מפלסים. על-פי רישומי החברה, בישראל יש כ-600 אלף בתים עם חדרי ממ"ד, כ-300 אלף בתים צמודי קרקע עם מפלסים שונים או מרתפים וכ-150 אלף דירות-גג.

עד היום, לקוחות שנתקלו בבעיה בפריסת התקשורת של הרשת האלחוטית הביתית נאלצו לרכוש נתב ייעודי שהצריך עלויות גבוהות מצד הלקוח וכן פיתרון מסורבל להתקנה. הטכנולוגיה החדשה שבזק מציעה מתאימה גם ללקוחות שיש להם קליטה תקינה בבית, אך מעוניינים לשפר את הקליטה באחד החדרים בבית (אין מגבלה למספר המתאמים בבית).

היתרון בשימוש רשת החשמל כרשת תקשורת הוא הפריסה הרחבה שיש לה בכל בית (בממוצע 2 נקודות חשמל בכל חדר בבית), וכמובן ההתקנה הפשוטה שאינה כרוכה בתשלום או בהזמנת טכנאי.