אפילו יו"ר התאחדות לא מצליחים לבחור

עדכון - מרכז בית"ר, בניצוחו של אבנר קופל, הגיש צו מניעה נגד פרסום התוצאות להנהלת ההתאחדות לכדורגל ■ המשמעות: בינתיים אי אפשר להכריז רשמית על מינויו של אבי לוזון לקדנציה נוספת כראש ההתאחדות

זה היה אמור להיום היום שבו יחגוג אבי לוזון את בחירתו לקדנציה שנייה כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. אלא שקצת לפני ההצבעה, הצליח מרכז בית"ר, בניצוחו של יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל אבנר קופל, להשיג צו מניעה של ביהמ"ש המחוזי בנוגע לפרסום התוצאות. המשמעות: ההצבעה נערכה כמתוכנן, אבל נכון לעכשיו אי אפשר לפרסם את התוצאות.

מה בעצם מנסים בבית"ר להשיג? הוויכוח הגדול הוא על אחוז החסימה, שקובע כמה אנשים ייכנסו להנהלת ההתאחדות לכדורגל. אחוז החסימה לכניסה להנהלת ההתאחדות שעמד על 10% מכלל הקולות, שונה לקראת הבחירות ל-120 קולות.

אלא שהדבר פוגע במרכזים הקטנים, דוגמת בית"ר, מאחר שהקולות מחושבים באופן הבא: הצבעה של קבוצה מליגת העל או הליגה הלאומית שווה 20 קולות; הצבעה של קבוצה מליגה א' שווה 10 קולות, ואילו הצבעה של נציגים מקבוצות ליגה ב' וליגה ג' שווה קול אחד בלבד. החשש במרכז בית"ר כי לא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, ולמעשה ייאבדו את הנציגות בהנהלת ההתאחדות.

לוזון צפוי להיות היו"ר השני בעשור האחרון שזוכה להארכת קדנציה, אחרי גברי לוי שכיהן גם הוא שתי קדנציות בתפקיד היו"ר עד שירד מהבמה ב-2003. במהלך הקדנציה הראשונה שלו עמד לוזון בלא מעט מחלוקות. העיקרית שלהן היתה סביב השינוי שהנהיג במבנה הליגות, והרחבת ליגת העל ל-16 קבוצות. עם זאת, במהלך הקדנציה בהתאחדות הפך לוזון לאחד מהאנשים המשפיעים גם במשרדי אופ"א, כשנבחר לחבר מן המניין בוועד הפועל של הארגון.