סוחר השלדים ירון ייני השתלט על אינטרקולוני בהסדר אג"ח

גילאון של ייני הגיעה לאחזקה של כ-30% ממניות חברת הנדל"ן שנקלעה למשבר ■ לאחר ההסדר יעמוד ההון העצמי של אינטרקולוני על כ-100 מיליון שקל

בעל שליטה חדש באינטרקולוני (לשעבר אמריקן קולוני) - סוחר השלדים הבורסאיים ירון ייני, שהגיע לאחזקה של כ-30% ממניות חברת הנדל"ן במסגרת הסדר האג"ח בחברה. "בחנו מספר חברות, ולפני כתשעה חודשים התחלנו לרכוש אג"ח של אינטרקולוני והובלנו את הסדר החוב בחברה, שנותן מענה מקסימלי לבעלי האג"ח", אמר היום ייני ל"גלובס". חברת גילאון שבשליטתו רכשה 21.8 מיליון אג"ח א' ו-28.8 מיליון אג"ח ב' של החברה.

אינטרקולוני נסחרה לפני שלוש שנים לפי שווי של כ-450 מיליון שקל, אך נקלעה למשבר קשה וכיום היא נסחרת לפי שווי של 8.7 מיליון שקל בלבד. מדובר בהפסד ענק למחזיקי האג"ח, שהכריעו ביום ראשון בעד הסדר החוב שבמסגרתו יוותרו על חוב של כ-132 מיליון שקל תמורת 90% ממניות החברה.

ייני: "אפשר לסמוך על הנהלת החברה"

את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה אינטרקולוני בהפסד של כ-82 מיליון שקל, ונוצר לה גירעון של 58 מיליון שקל בהון העצמי ושל 193 מיליון שקל בהון החוזר. היקף ההתחייבויות הסתכם אז ב-333 מיליון שקל, ומנגד בקופתה נותרו 18 מיליון שקל בלבד. רואי החשבון של החברה צירפו לדוחותיה הערת "עסק חי". לאחרונה גם פשטה רשות ניירות ערך על משרדי החברה.

ייני אומר היום כי לחברה "יש הנהלה שאפשר לסמוך עליה. נתמוך במנכ"ל משה גבריאל שיצעיד את החברה קדימה. יש לאינטרקולוני פרויקטים טובים בישראל ובחו"ל". לאחר הסדר החוב, יעמוד ההון העצמי של החברה על כ-100 מיליון שקל.