רייטינג שבועי: 31.6% לפרק ההדחה של "האח הגדול"

החלפת ימי השידור ממשיכה לעשות טוב לזכייניות ערוץ 2, וערוץ 10 נותר הרחק מאחור ■ אברי גלעד ו"משפחה חורגת" של רשת רשמו שיאים עונתיים

זכיינית ערוץ 2 קשת מחדדת השבוע את מגמת ההתחזקות מול ערוץ 10, כאשר גם התוכניות החלשות יחסית שלה הולכות ומתחזקות, והפריים-טיים של הערוץ המסחרי הבכיר הולך בגדול על כל עוגת הפרסום.

החלפת ימי השידור הולכת ומתבררת כהצלחה לשתי הזכייניות המפעילות את ערוץ 2. בעוד העולם כולו נוטש את הרשתות המרכזיות, הישראלים חוזרים אל מדורת השבט ומתחממים לאורה, במיוחד בשבוע חורפי כמו זה האחרון.

קרוב למיליון צופים עקבו אחר ההדחה מבית "האח הגדול" במוצאי שבת. מדובר 950 אלף צופים מכלל האוכלוסייה ובכ-900 אלף מקרב הצופים היהודים. הרייטינג שהביאה התוכנית אמש עמד על 31.6%.

"מונית הכסף", ששודרה בשידור חוזר מיד אחר-כך, הביאה רייטינג של 19.5%, אבל אפילו זה לא הספיק לה כדי להיכנס לטבלת 10 התוכניות הנצפות של השבוע.

באופן כללי, בצמרת הטבלה השבוע אין אף תוכנית טלוויזיה שהשיגה פחות מרייטינג של 20%. רשת מצליחה להגיע למספר שיאים, המרשים ביניהם הוא זה של אברי גלעד, שמתבשם בהצלחה עם 21.7% רייטינג. גם "משפחה חורגת" שוברת שיא עם רייטינג של 23.3%.

לצד שני "האחים הגדולים" שניצבים בפסגת הצפייה, מצליחה קשת לכבוש את סוף השבוע כולו. החל מ-4.5% רייטינג נדירים בשעות הבוקר של ימי שבת לתוכנית "שבת של צחוק", דרך תוכנית הבוקר "יום חדש" שמביאה כמעט 7% רייטינג, וכלה ב"ארץ נהדרת" שמצליחה לשמור אף היא על הישגיה עם רייטינג של 25.7%. גם "עובדה" מתחזקת, בזכות הצופים מבת-ים.

ההצלחה של ערוץ 2 מביאה עדנה גם לחדשות הערוץ. "חדשות השבת" עם דני קושמרו מביאה יותר מ-26% רייטינג, ואילו יאיר לפיד מביא ל"אולפן שישי" רייטינג של 18.8%.

את השממה בערוץ 10 אנחנו צפויים לראות לפחות עד 2011. לשם הדגמה, "הרווק", תוכנית הדגל של הערוץ, מביאה השבוע בסך-הכול רייטינג של כ-10%.

55