"החזון שלנו הוא לשנות את האופן שבו העולם משחק משחקים"

קריסטין סגרסטרייל, מייסד ומנכ"ל Playfish, במושב ה-Play בכנס ה-DLD במינכן: "אנו נמצאים בתקופה של גאות בשוק המשחקים החברתיים" ■ "בתוך שנתיים הגענו ל-60 מיליון משתמשים, וזו בהחלט צמיחה מדהימה"

"החזון שלנו הוא לשנות את האופן שבו העולם משחק משחקים, והשאיפה שלי היא למצוא את הדרך לגרום לאנשים לשחק יותר - אני באמת מאמין שמדובר בפעולה טבעית של אנשים", כך אמר היום (ג') קריסטין סגרסטרייל, מייסד ומנכ"ל Playfish, שנמכרה ל-Electronic Arts ב-275 מיליון דולר בסוף 2009, במושב ה-Play שנערך בכנס ה-DLD במינכן. "אנחנו נמצאים בתקופה של גאות בשוק המשחקים החברתיים".

סגרסטרייל הוסיף כי "בתוך שנתיים הגענו ל-60 מיליון משתמשים פעילים בחודש בכל האפליקציות החברתיות שאנחנו מפתחים, וזו בהחלט צמיחה מדהימה".

בין האפליקציות ש-Playfish מפתחת נמצאות גם האפליקציות: Pet Society ו-Who has the biggest brain.

"מדובר בתקופה מסעירה בתחום משחקי המחשב. לפני 9 חודשים היו רק 90 מיליון משתמשים ב-10 האפליקציות הפופולריות ביותר בפייסבוק, והיום יש כבר 250 מיליון משתמשים. יש בשוק הזה עדיין הזדמנויות מדהימות".

נילס הולגר הנינג, סמנכ"ל התקשורת ב-Bigpoint, המפתחת משחקי אינטרנט מרובי משחקים הרצים על הדפדפן, אמר כי "לפני 5-6 שנים משחקים שהתבססו על הדפדפנים נראו מיושנים ולא מתוחכמים, ואילו היום זה כבר נראה כמו משחקי קונסולה לכל דבר. מה שמדהים בעיניי זה שחברות המשחקים, ששוות מיליארדי דולרים, לא הצליחו להקים משחקים דיגיטליים עם יכולות הפצה רחבות. השחקנים הגדולים התקשו להיכנס לזירה הדיגיטלית, וזה מפתיע בעיני".

הנינג הוסיף כי "אני זוכר שלפני 4-5 שנים אף אחד לא הימר על התחום הזה, ואף אחד לא תיאר את ההשפעה וההצלחה שתהיה לזה. ההצלחה שלנו מתבססת על כך שיש לנו מעל ל-1,000 שותפי מדיה, כגון יאהו, NBC יוניברסל ו-MTV".

שרווין פישוור, מייסד ויו"ר SGN, חברת משחקי סלולר ואפליקציות (iBowl), ציין כי "העתיד של המשחקים החברתיים טמון בסלולר, במשחקים שמשחקים כאשר נמצאים בתנועה.

לדברי סגרסטרייל, "הרשתות החברתיות הן אלה שהניעו את השוק הזה, שכן הן מאפשרות לתקשר עם חברים או קרובי משפחה און-ליין, כאשר התמריץ העיקרי הוא הנגישות לחברים: האפשרות להתחרות מולם או לשתף עימם פעולה, כמו גם כלי להבעה עצמית".

סגרסטרייל סבור כי "נראה משחקים יותר מוצלחים ו'רזים' בעתיד, אבל לא בטוח שכולם יצליחו להגיע למיליוני משתמשים כפי שקורה היום. היום זה פשוט תעשייה מאוד טרנדית. פייסבוק היא זו ששינתה את התעשייה הזו, שכן היא יצרה סביבה מדהימה לייצר משחקים, ופתאום נפתחו הזדמנויות רבות לתקשר עם החברים. ההחלטה למכור את החברה ל-EA, מלבד שמדובר בחברה מובילה בתחום המשחקים, התבססה על ההבנה שזה יאפשר לנו למנף את הפעילות שלנו".

כנס ה-DLD נערך זה השנה ה-6 במינכן, גרמניה. הכנס הוא יוזמה משותפת של קבוצת המדיה Hurbert Burda Media והיזם והמשקיע ד"ר יוסי ורדי.