פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, דיווחה בסוף 2019 על כ-2.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. לפי דירוג אלקסה לתעבורה באינטרנט, פייסבוק ניצבת במקום הרביעי ברשימת האתרים עם תנועת הגולשים הרבה ביותר, נכון לינואר 2020. שווי השוק שלה הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-45 אלף עובדים ברחבי העולם. בדוחות סיכום שנת 2019 דיווחה החברה גם על רווח נקי של 7.35 מיליארד דולר וגידול של 25% בהכנסות.
על אף שכיום פייסבוק היא מושג שגור בפי כל, ההתחלה הייתה צנועה: ב-2004 החליטה קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת הרווארד – מארק צוקרברג, אדוארדו סברין, כריס יוז ודסטין מוסקוביץ – להעלות לאוויר אתר שיכיל תמונות ופרטים של הסטודנטים בקמפוס, לשימושם הבלעדי. השם "Facebook" נגזר מ"ספר הפנים", שהיה מקובל לחלק באוניברסיטאות והכיל מידע על הסטודנטים כדי לעזור להם ליצור קשר זה עם זה.
בחודשים העוקבים נפתח האתר גם לסטודנטים מאוניברסיטאות נוספות ולבתי ספר. ב-2006 הוכרז כי כל משתמש שגילו מעל 13 בעל כתובת דואר אלקטרוני יוכל לגלוש בפייסבוק. בינתיים התגלען סכסוך על כיוון החברה בין צוקרברג לסברין, שהוביל עמו את האתר. סברין עזב את החברה והגיש תביעה בטענה כי נושל מהבעלות בה. התביעה הוסדרה מחוץ לבית המשפט, וכיום מוזכר שמו של סברין באתר פייסבוק כאחד המייסדים.
עם השנים הוסיפה פייסבוק עוד ועוד אפשרויות למשתמשים – לייקים מסוגים שונים, העלאת תמונות, סרטונים וקבצי מדיה מסוגים נוספים, ואף פתיחת קבוצות וקהילות הממוקדות בתחומי עניין שונים. פייסבוק אף נהפכה לענקית בתחום הפרסום, והיא מושכת תקציבי פרסום גדולים יותר ויותר מצד מפרסמים הנהנים מהאפשרות לפלח את הגולשים לפי גילאים, מקום מגורים ותחומי עניין.
בשנים האחרונות נקשר שמה של פייסבוק במספר אירועים שליליים – כגון החשדות כי היא שימשה להטיית דעת הקהל במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, וכי מכרה פרטים אישיים של עשרות מיליוני משתמשים לחברת קיימברידג' אנליטיקה – שהייתה מעורבת בקמפייני הבחירות בארה"ב, וכן במשאל העם על הברקזיט בבריטניה.