שפיר הנדסה: המדינה כוחנית ולא מידתית בפרשת כביש 531

בדיון שנערך אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר סמנכ"ל משרד התחבורה לתשתיות, ד"ר יצחק זוכמן, כי אם יבוטל הזיכיון של שפיר - יועבר ביצוע הפרויקט לדניה סיבוס, שהצעתה הגיעה למקום השני במכרז

שפיר הנדסה, שבשליטת האחים שפירא, מאשימה את המדינה בהתנהגות "כוחנית ובלתי מידתית" בעקבות הכוונה לשלול ממנה את הזיכיון להקמת כביש 531, הכביש המהיר בין כפר סבא להרצליה.

בדיון שנערך אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת אמר סמנכ"ל משרד התחבורה לתשתיות, ד"ר יצחק זוכמן, כי אם יבוטל הזיכיון של שפיר יועבר ביצוע הפרויקט לדניה סיבוס, שהצעתה הגיעה למקום השני במכרז למרות שהיתה גבוהה ב-400 מיליון שקל מההצעה של שפיר.

דניה סיבוס האריכה לאחרונה את תוקף הערבויות שהפקידה, כך שהצעתה עדיין תקפה.

לפני שבועיים הודיעה המדינה לשפיר כי בכוונתה לשלול את הזיכיון בכפוף לשימוע בשל אי עמידה בלוח הזמנים להקמת הפרויקט.

נוסף על ביטול הזיכיון, מתכוונת המדינה לחלט את יתרת הערבויות שהפקידה שפיר - 32 מיליון שקל, לאחר שבחודש שעבר כבר חולטו 4 מיליון שקל כקנס על עיכובים.

במכתב תשובה שנשלח אמש למדינה מודיעה שפיר כי הגבירה את מאמציה לעמוד בלוח הזמנים והאיצה את עבודות התכנון, הקידוחים והסגירה הפיננסית של הפרויקט, שהיקפו 2.4 מיליארד שקל.

גורמים בשפיר אמרו ל"גלובס" כי "המדינה נוהגת בחוסר מידתיות ובכוחניות כשהיא מודיעה על ביטול הזיכיון חמישה חודשים לפני המועד שהקציבה לסיום הסגירה הפיננסית".