מריל לינץ': הפועלים ברשימת המומלצות עם דיסקאונט של 30%

מחיר היעד למניית הפועלים: 20.8 שקל ■ "למנייה פוטנציאל משמעותי לעליות וסיכוי מוגבל מאד לירידות" ■ זוהי מניית הבנק היחידה בישראל אשר עדיין נסחרת מתחת למחיר הממוצע ההיסטורי לטווח הארוך

מריל לינץ' מכניס את מניית בנק הפועלים לרשימת המומלצות ביותר להשקעה בתחום הפיננסי באיזור מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. כלכלני מריל לינץ' ממליצים לקנות את בנק הפועלים, כאשר מחיר היעד שלהם למניה הוא 20.8 שקלים המשקף מחיר הגבוה ב-30% ביחס לרמתה הנוכחית.

במריל לינץ' רואים פוטנציאל עליות משמעותי ברווחי הבנק כתוצאה ממדיניות העלאת הריבית, וכן פוטנציאל לרווחיות מתחום המשכנתאות ומתחום הפעילות הקמעונאית של הבנק, כאשר פעילויות אלו צפויות לדעתם להגדיל התשואה על ההון (ROE) של בנק הפועלים ב-3%-5%.

בנוסף, על רקע עליית הכלכלה על בסיס יציב של התאוששות, ההפרשות לחומ"ס כתוצאה מאי-עמידה של חברות בהחזרי ההלוואות - צפויות לרדת במידה רבה. כמו כן צפויה ההנהלה החדשה של הבנק בניהולו של ציון קינן לפעול ולהתמקד בהורדת העלויות ואת היעילות של הבנק.

המניה הנסחרת במכפיל רווח חזוי של 7.1 לשנת 2011, ומחירה הצפוי ב-2011 ביחס לשוויה בספרים עומד על 0.9, מכפילים אלה מראים כי מניית הפועלים נסחרת בדיסקאונט של 50% ביחס למקבילותיה בשוק ה-EEMEA ובדיסקאונט של 5%-10% לעומת מתחרותיה בשוק הבנקאות המקומי בישראל.

הכלכלנים מציינים כי מניית הפועלים הינה מניית הבנק היחידה בישראל אשר עדיין נסחרת מתחת למחיר הממוצע ההיסטורי לטווח הארוך. לדעתם הפועלים מציעה את היחס הטוב ביותר בישראל מבחינת סיכוי מול סיכון, כאשר למנייה פוטנציאל משמעותי לעליות וסיכוי מוגבל מאד לירידות.

[להמלצות אנליסטים]