סטנלי פישר: נסיים בהדרגה את ההתערבות בשוק המט"ח

נגיד בנק ישראל: "ההתערבות שלנו בשוק המט"ח פחתה ואנו מתערבים רק כאשר ישנן תנודות חריגות בשער החליפין" ■ "איננו מנסים להגן על שער ספציפי של השקל" ■ "זהו שלב נוסף בדרך לחזרה לנורמליות"

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, משתתף בימים אלה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, ואמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הוא לא מנסה להגן על שער ספציפי של השקל. "ההתערבות בשוק המט"ח - זמנית. ברגע שהמשבר יסתיים בכוונתו להפסיק את ההתערבות".

"אנו מקווים שזהו חלק מאסטרטגיית היציאה מהמדיניות המוניטרית המרחיבה בה נקטנו במהלך המשבר, אז רכשנו דולרים על בסיס יומי", אמר פישר. "מאז, ההתערבות שלנו פחתה ואנו מתערבים רק כאשר ישנן תנודות חריגות בשער החליפין", אמר פישר בועידת דאבוס.

פישר הוסיף, כי "אנו מקווים שזהו שלב נוסף בדרך לחזרה לנורמליות. הרחבת ההלוואות הדולריות על ידי בנקים מרכזיים ברחבי העולם היא חלק מהחזרה לנורמליות".

הנגיד ציין עוד, כי בנק ישראל מקווה לסיים בהדרגה את ההתערבות שלו בשוק המט"ח בעוד שהכלכלה העולמית חוזרת לנורמליות.

"אני מקווה שנגיע למצב של התייצבות. כל עוד הריביות בעולם כל כך שונות, המצב יישאר לא נורמלי".

"אנחנו סומכים על יכולת השיפוט שלנו כדי להחליט האם השוק צודק. התרחקנו מאד מהמצב אליו נקלענו לפני מספר חודשים".

על האינפלציה

"רכישת המט"ח איננה צעד אינפלציוני. אנחנו דואגים שזה לא ישפיע על היצע הכסף", אמר פישר.

נציין כי קצב האינפלציה בישראל הגיע ל-3.9% ב-2009. פישר חוזה אינפלציה של בין 2.3% ל-2.7% ב-2010, ואמר היום כי "קרוב לוודאי שהתוצאה תהיה בחלק התחתון של התחזית". נזכיר כי הבנק המרכזי הותיר השבוע את הריבית על 1.25%, לאחר שהעלה אותה ב-0.25% באוגוסט, נובמבר ודצמבר.

[לאתר המט"ח]