למה הישראלים מנסים להיפטר מהכרטיסים שלהם למונדיאל?

כ-10,000 ישראלים רכשו כרטיסים לגביע העולם בקיץ, חלקם עשו זאת במטרה לספסר אותם; אך אז התברר שהביקוש בארץ נמוך בעקבות עלויות הנסיעה, ומאות צפויים לוותר על הכרטיסים שנמצאים בדרא"פ ■ ובינתיים, המחירים של חבילות ה-VIP מבריחים גם את החברות הגדולות במשק

הציבור הישראלי הצליח לשים יד על כ-10,000 כרטיסים אותם מכרה פיפ"א למונדיאל, מתוך סך של 3 מיליון כרטיסים שמשווק ארגון הכדורגל העולמי לטורניר שייערך בקיץ בדרום אפריקה. אולם חלק לא מבוטל מהרוכשים לא מתכוון לממש את הנסיעה ומנסה בימים אלו למצוא דרך להיפטר מהכרטיסים.

חלק גדול מהישראלים רכשו כרטיסים במטרה לספסר אותם, אלא שאז התברר כי הביקוש לכרטיסים למשחקים די נמוך מאחר שהעלות שלהם זניחה יחסית לעלות הכוללת של הנסיעה, עקב מחירי הטיסות והשהייה הגבוהים. על-פי הערכות, מאות ישראלים לא יממשו את הכרטיס שבידיהם.

בעיה נוספת שנוצרה לאותם ספסרים היא העובדה שלא יוכלו למכור את הכרטיסים כאן בארץ, מאחר שפיפ"א מחייבת את אלה שזכו בכרטיסים להגיע פיזית לדרום אפריקה בכדי לאסוף אותם.

גם המחיר של חבילות ה-VIP היוקרתיות מרתיע את הישראלים. חברת השיווק ספורטפייב, שמחזיקה בישראל בבלעדיות על מכירת חבילות ה-VIP למונדיאל בדרום אפריקה, מכרה עד עכשיו 2 חבילות בלבד בישראל - חבילה אחת נמכרה לחברת אחזקות גדולה במשק שהחליטה לצ'פר 12 איש בחברה עם כרטיסים ל-7 משחקים (סה"כ 84 כרטיסים), ותשלם רק עבור כרטיסי כניסה למשחקים - למקומות הכי טובים במגרש ("ביזנס סיטס") - סכום של כ-100 אלף דולר. המחיר אינו כולל את הטיסות לאנשי החברה ואת השהייה במלון.

חבילה אחת נוספת נמכרה ללקוח פרטי לפני מספר ימים. מדובר על חבילה זוגית ל-4 משחקים (סה"כ 8 כרטיסים), כולל 6 לילות במלון ויום אחד שיוקדש לספארי - כל זה בעלות של 23 אלף דולר. מעבר לזה, מספר חברות מובילות במשק, כולל שני משרדי פרסום, שהתעניינו ברכישת חבילות VIP, החליטו לרשת מהסיפור בגלל העלויות הגבוהות.