קוואלקום הורידה תחזית ונופלת 14.4%; זכתה להמלצות "קנייה"

יצרנית הצ'יפים האמריקנית הפחיתה את תחזית המכירות השנתית לטווח שבין 10.4-11 מיליארד דולר ■ איתי קידרון מאופנהיימר: לנצל הירידות לשם הגדלת החזקות; שולי הרווח מעידים שהחברה תגדיל את הנתח שלה בשוק יצרניות השבבים

יצרנית השבבים האמריקנית, קוואלקום , בולטת הערב בירידות חדות שמובילות את מדד הנאסד"ק להוביל את וול סטריט לערב אדום, זאת לאחר שפרסמה לפני פתיחת המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2009 ועדכנה כלפי מטה את תחזית המכירות שלה לשנת 2010.

החברה, אשר רבים ממוצריה מצויים ברבים מהטלפונים הסלולריים ובמוצרי אלקטרוניקה אחרים דיווחה היום כי היא צופה התאוששות "מאופקת" וחתכה את תחזית המכירות לשנה הפיסקאלית שתסתיים בספטמבר לטווח שבין 10.4-11 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-10.5-11.3 מיליארד דולר.

למרות הורדת התחזיות, הצליחה החברה לעקוף את הציפיות המוקדמות בוול סטריט ברבעון האחרון כשדיווחה על רווח למניה של 62 סנט בעוד שהאנליסטים ציפו כי רווחיה יסתכמו ב-56 סנט למניה.

נראה כי השוק מתעלם הערב מן האנליסטים, כאשר לאחר פרסום הדו"חות המליץ אדם בנג'מין מג'פריס "קנייה" למניה ואמר כי המנייה ממוצבת בפוזיציה הטובה ביותר להנות מהתקדמות לרשתות מהירות יותר אשר דורשת התקדמות גם בקרב יצרניות הטלפונים הסלולריים וספקי השירותים.

האנליסט איתי קידרון מאופנהיימר הציע למשקיעים לנצל את הירידות במניה לשם הגדלת ההחזקות בה וציין לחיוב את שולי הרווח אשר מעידים כי החברה תגדיל את הנתח שלה בשוק יצרניות השבבים.