מנכ"ל בלקסטון בדאבוס: "סין היא הסוס שמושך את העגלה"

סטיבן שוורצמן ציין את הדברים במסגרת פאנל על סין. שוורצמן שיבח את היכולת של סין כמדינה לקבל החלטות

"סין היא הפיתרון לחובות הענק של מדינות אחרות, ולכן סין חייבת לצמוח", כך אמר היום (ו') סטיבן שוורצמן, יו"ר ומנכ"ל ענקית ההשקעות בלקסטון במסגרת פאנל שנקרא "צ'אט על סין" בוועידת דאבוס (כיוון שמנחה הפאנל הגיע למסקנה שיש הרבה דיונים בדאבוס על סין ולכן צריך למצוא מילה אחרת כדי לתאר את הדיון שניהל). מלבד שוורצמן, נכחו בפאנל קלאוס קליינפלד, מנכ"ל חברת אלקואה (אחת מחברות הדאו ג'ונס), פרופסור דייויד לי וג'ון זאו, מנכ"ל קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בסין - Hony Capital.

פרופסור לי ציין, כי "אין ברירה. סין תצטרך להוביל את הצמיחה העולמית. אנו חייבים לצרוך, והשאלה היא רק מתי, איך וכמה". לדבריו, בטווח הקצר הממשל הסיני דוחף להגדלת התרומה של משקי הבית לתמ"ג, ולכן אוכלוסיית סין תצרך יותר מוצרים מקומיים ממוצרים מיובאים.

"העולם מתמקד כיום יותר בסין מאשר בעבר. כלכלות המערב הרבה יותר חלשות מזו של סין, וסין היא הפיתרון לחובות הענק של מדינות אחרות", אמר שוורצמן, והוסיף כי "כדי שתעמוד בתפקיד זה סין חייבת לצמוח. סין היא הסוס שמושך את העגלה". עוד ציין שוורצמן כי "הסינים הם סופר חוסכים. הסינים תמיד חוסכים".

בשלב מסוים, ציין המנחה - מבכירי המגישים של CCTV (ערוץ הטלוויזיה המרכזי של סין) - כי יש פערים בין מה שהעולם מצפה מסין לבין מה שסין מסוגלת לתת. קלאוס לא הסכים עימו ופרופסור לי ציין כי "סין לא יכולה להנהיג את העולם כי אין לה אמצעים כמו שיש לארה"ב. לכן, גודל אינו מצביע על עוצמה".

לדברי שוורצמן, "יש בלבול בין כמות המשאבים של סין לבין העוצמה של המדינה. זה לא שני דברים חופפים". עם זאת, שוורצמן שיבח את היכולת של סין לקבל החלטות כמדינה להבדיל ממדינות אחרות במערב. "לסין קל יותר לקבל החלטות ולכן להגדיר אותה כמנהיגת העולם זה יכול להתאים. סין עושה דברים מדהימים", ציין שוורצמן.

עם זאת, כשנשאל שוורצמן מדוע בלקסטון לא השקיעה בחברות סיניות במהלך השנה האחרונה התחמק שוורצמן באלגנטיות מהשאלה וענה כי "נהגנו בזהירות בבואנו להשקיע ולא רק בנוגע לסין".