לארי סאמרס בדאבוס: ארה"ב עומדת בפני "מיתון אנושי"

יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא אובמה: "ארה"ב ככל הנראה חווה התאוששות כלכלית 'על הנייר' אך היא בוודאי עוברת 'מיתון אנושי' בשל אובדן המשרות בארה"ב" ■ כינה את מדיניות הנשיא אובמה למניעת התרסקות כלכלית "מוצלחת"

לארי סאמרס, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אמש (שבת) בדאבוס כי ארה"ב ככל הנראה חווה התאוששות כלכלית "על הנייר" אך היא בוודאי עוברת "מיתון אנושי" בשל אובדן המשרות בארה"ב.

בהתייחסו לנתוני התמ"ג החזקים שיצאו בארה"ב בסוף השבוע האחרון (צמיחת תמ"ג ברבעון הרביעי של 5.7% לעומת צפי לצמיחה של 4.5% "בלבד", ה.ק.) אמר סאמרס כי מדיניות הנשיא אובמה למניעת התרסקות כלכלית "מוצלחת".

"כלכלנים מאמינים כי קריאות התמ"ג ברבעונים הבאים יוסיפו להצביע על צמיחה, גם אם מתונה יותר אבל מה שמטריד באמת הוא שיעור האבטלה, כשאחד מכל חמישה בגילאים 25-54 מובטל. זה אומר שרק 80% מהגברים המהווים את כוח העבודה העיקרי עובדים, בהשוואה ל-95% באמצע שנות ה-60' של המאה הקודמת", אמר סאמרס.

נזכיר כי הנשיא אובמה קרא בשבוע שעבר בנאום מצב האומה הראשון שלו להוספת תמריצי מס על מנת לעודד יצירת משרות חדשות ואמר כי יש להגביר מאמצים על מנת להחזיר כמה שיותר אנשים למעגל העבודה למרות שהממשל בראשותו "עצר את שיטפון אובדן המשרות".