אגרות החוב של ממשלת ישראל ייסחרו בבורסה בניו-יורק

שר האוצר והחשב הכללי יחתמו על ההסכם המאפשר מסחר באג"ח שהונפקו בשנת 2009 בסכום של מיליארד וחצי דולר ■ שטייניץ: "רישום האג"ח בניו-יורק יגביר את הסחירות וירחיב את היכולת לגייס כספים בשווקים אלה"

אגרות החוב הדולריות של ממשלת ישראל ייסחרו במסחר הרגיל בבורסה בוול סטריט. שר האוצר יובל שטייניץ, והחשב הכללי שוקי אורן, יחתמו ביום שלישי הקרוב על ההסכם המאפשר מסחר באג"ח שהונפקו בשנת 2009 בסכום של מיליארד וחצי דולר.

הנפקת האג"ח של ממשלת ישראל במארס 2009, ל-10 שנים ובתשואה של 5.19%, היתה ההנפקה הגדולה ביותר אי פעם של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים, היא זכתה לביקושים של כ-12 מיליארד דולר מכ-300 משקיעים מכל רחבי העולם - הביקושים הגבוהים ביותר שנרשמו אי פעם בהנפקה של ממשלת ישראל בחו"ל.

לקראת החתימה ציין שר האוצר כי "רישום האג"ח למסחר בבורסת ניו יורק, יגביר את הנגישות של האג"ח הישראלי לכלל המשקיעים והסוחרים כולל משקיעים פרטיים ובכך יעלה את היקפי המסחר של ניירות אלו וירחיב את ההשתתפות של מדינת ישראל בשווקי הכספים הבינלאומיים והיכולת של הסקטור הפרטי לגייס כספים בשווקים אלו".

שוקי אורן מסר כי "ישראל תצטרף לשורה הראשונה של מדינות וחברות שאיגרות החוב שלהן נסחרות בבורסה הניו יורקית כגון: ארה"ב, שבדיה וניו זילנד".