הנרי פולסון: "המשכורות של הבנקאים לא קשורות למציאות"

ספרו החדש של פולסון, "על סף תהום; המרוץ למניעת קריסתה של המערכת הפיננסית העולמית", סוקר את הימים הסוערים שעברו על שר האוצר לשעבר בימים שלפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, בספטמבר 2008

"המשכורות והבונוסים של בכירי הבנקים לא קשורים למציאות ולא ראויים לנוכח הסנטימנט השלילי של הציבור האמריקני כלפי הבנקים". כך אמר הנרי פולסון, לשעבר שר האוצר של ארה"ב, בראיון ל-CNBC.

"הממשלת העביר למוסדות הפיננסים מאות מיליארדי דולרים של משלם המיסים האמריקני, על מנת למנוע את קריסתם במהלך המשבר הפיננסי הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. זה נעשה כדי למנוע משבר פיננסי חמור אף יותר, ולא לשלם לבנקים.

ספרו החדש של פולסון, "על סף תהום; המרוץ למניעת קריסתה של המערכת הפיננסית העולמית", סוקר את הימים הסוערים שעברו על שר האוצר לשעבר בימים שלפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, בספטמבר 2008.

הנרי פולסון, שר האוצר האמריקני לשעבר / צלם בלומברג

בספר כותב פולסון כי "כאשר עבדתי בגולדמן זאקס, גם כאשר הכל היה שפיר, התחושה היתה שהמשכורות והבונוסים בסקטור הפיננסים פשוט לא קשורים למציאות". במפגשים עם בכירי הבנקים, אמרתי לא פעם: "אני מקווה שכולכם מבינים שאנשים לא אוהבים אותכם. מעט מאד אנשים כן אוהבים אותכם".

הזעם הציבורי כלפי הבונוסים של הבנקאים הולך ומתגבר, כאשר במקביל פוליטיקאים קוראים להגבלת המענקים הניתנים לבכירי הבנקים.