ביל גרוס: "ההתאוששות הפעם מהמשבר הפיננסי תהיה 'אחרת'"

"אנחנו חושבים שזה אחרת הפעם, בהתבסס על העובדה כי במקום לבנות מינוף הפעם אנחנו מוריד אותו וכי במקום 'לשחרר רסן' מבחינה רגולטורית, אנחנו עומדים בפני הקשחת הרגולציה. מיזוג של 2 התנאים הללו יותר כלכלה חלשה והתאוששות איטית"

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם - PIMCO אמר הערב (ו') בראיון לרשת CNBC כי ההתאוששות הנוכחית בכלכלה האמריקנית תהיה "שונה" מהעבר והיא תגרום לאפשרויות הבחירה של המשקיעים להיות קשות יותר.

הדברים של גרוס נאמרו על רקע דו"ח התעסוקה לחודש ינואר של משרד העבודה האמריקני, שהצביע על גריעה של 20 אלף משרות לעומת צפי ליצירה של 15 אלף משרות. שיעור האבטלה הפתיע לטובה כשירד ל-9.7% אל מול ציפיות כי יוותר על כנו ברמה של 10%.

"אנחנו חושבים שזה אחרת הפעם, בהתבסס על העובדה כי במקום לבנות מינוף הפעם אנחנו מוריד אותו וכי במקום 'לשחרר רסן' מבחינה רגולטורית, אנחנו עומדים בפני הקשחת הרגולציה", אמר גרוס. "מיזוג של 2 התנאים הללו יותר כלכלה חלשה והתאוששות איטית" הוסיף.

בעיה נוספת לדידו של גרוס נעוצה בעובדה הפשוטה כי הפעם גורל ההתאוששות לא קשור רק לממשל האמריקני אלא גם לממשלות זרות כמו הממשל הגרמני או הבריטי.

בהתייחסו לנתוני שוק התעסוקה לגופם אמר גרוס כי "זו עוד דוגמה לכלכלה שייקח לה זמן רב לחזור לנורמליות". עוד אמר גרוס כי "צמיחה של 4% בתמ"ג של הרבעון הראשון של 2010 היא 'הגיונית'".