מניית קרדיט סוויס נפלה בכ-10% בסופ"ש; הפסדי כור מעמיקים

כור, שלפי הדיווח האחרון שלה לבורסה בעניין קרדיט סוויס החזיקה ב-32.87 מיליון מניות הבנק, מופסדת כעת על הנייר בכ-900 מיליון שקל

לאחר שרשמה רווח מצטבר של כ-3.2 מיליארד שקל על השקעתה במניות קרדיט סוויס, כור רואה את ההפסד "על הנייר" שלה בבנק השווייצרי מעמיק. בסוף השבוע נפלה מניית קרדיט סוויס בכמעט 10% וסגרה ביום ו' ברמה של 44.1 פרנק שוויצרי למניה; לא רק הסנטימנט השלילי בשווקים העיב על המניה, אלא גם חדשות רעות הקשורות לבנק עצמו, מה שגרם למניה להציג ביצועים גרועים יותר ביחס למתחרותיה בענף.

קרדיט סוויס , שזינקה ב-166% מאז השפל בחודש מארס 2009 ועד השיא האחרון שרשמה באוקטובר האחרון, נפלה ב-7.4% ביום חמישי בשל הירידות החדות בשוקי המניות בעולם ואיבדה 1.6% נוספים ביום ו' - יותר ממניותיהם של בנקים מתחרים כדוגמת UBS השווייצרי שאיבד 0.9% בלבד. מאז השיא האחרון באוקטובר נפלה מניית קרדיט סוויס בכ-26.6%.

אחד הגורמים שהעיבו על מניות הבנקים בשווייץ הוא פרשת הדלפת המידע על הלקוחות. בתקשורת הזרה דווח, כי מידע על לקוחות באחד הבנקים בשווייץ, שנמצא על גבי דיסק גנוב, הוצע למכירה לגרמניה על ידי גורם שזהותו לא נמסרה. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בגרמניה אותתו כי בכוונתם לקנות את הדיסק על מנת שזה יסייע להם במערכה שהם מנהלים נגד מעלימי מס.

זהות הבנק לא ברורה ולא ידוע אם מדובר בקרדיט סוויס. למעשה, לפי העיתון Handelsblatt מדובר בבנק UBS ואילו בפייננשל טיימס צוין כי מדובר בכלל בבנק שנמצא בשליטת HSBC. דובר קרדיט סוויס מסר, כי הבנק לא היה מעורב בפרשה. אך תגובת המשקיעים לא איחרה, כאמור, לבוא; אנליסטים באירופה מעריכים כי הפרשה עלולה להביא לנטישת לקוחות קרדיט סוויס גם אם הוא לא קשור במישרין לפרשה, ומכאן חששות המשקיעים.

כור, שהשקעתה בקרדיט סוויס הסתמנה עד כה בהצלחה יתרה, הודיעה ב-24 בינואר על הגדלת החזקותיה בבנק. כור מחזיקה, נכון לדיווח האחרון, ב-32.87 מיליון מניות קרדיט סוויס, קרי 2.78% מהון המניות של הבנק, בסכום השקעה כולל של כ-6 מיליארד שקל (מתוך מסגרת השקעה כוללת של 7 מיליארד שקל).

באותו דיווח בשלהי ינואר ציינה החברה כי היא מופסדת "על הנייר" בכ-560 מיליון שקל. מניות קרדיט סוויס נסחרו אז במחיר של כ-47 פרנק למניה ומאז הן ירדו בכ-6.3% נוספים, כך שבמידה וכור לא רכשה בתקופה זו מניות נוספות היא מופסדת כעת על הנייר בכ-900 מיליון שקל (ללא התחשבות בפערי המט"ח).