רייטינג: שיא עונתי ל"ארץ נהדרת"; "האח הגדול" ממשיך לככב

תוכנית הסאטירה של קשת הביאה ביום שישי את נתון הרייטינג הגבוה ביותר לתוכנית מזה כשנתיים וחצי - 28.8% ■ "האח הגדול" הניבה רייטינג של 31.3% במוצ"ש - גם ללא פרק הדחה

התוכנית "ארץ נהדרת" של זכיינית ערוץ 2 קשת הביאה ביום שישי האחרון את נתון הרייטינג הגבוה ביותר לתוכנית מזה כשנתיים וחצי. התוכנית הצליחה להגיע בשבוע האחרון לרייטינג של 28.8%. כעת צריך לחכות ולראות אם קשת תצליח לתרגם את ההצלחה הטלוויזיונית גם לצפייה בתוכנית באתר mako, שמעתה תותנה בתשלום בימים הראשונים שלאחר השידור.

עוד השבוע, באותה זכיינית, ממשיך "האח הגדול" לשמור על נתונים חזקים. ביום רביעי מביאה התוכנית רייטינג של 31.3%. רגע השיא של התוכנית היה בזמן שסער שלח מסר לעדנה, אז היו מקלטי הטלוויזיה פתוחים בבתיהם של 35.1% ממשקי-הבית היהודיים, שהם קרוב למיליון צופים.

מניפולציה בזמן השידור

בכדי לעמוד על הצלחתה של "האח הגדול", לא ניתן להתעלם ממניפולציה שנוקטת קשת לגבי זמן שידור התוכנית. בדיוק כמו כל גופי השידור האחרים, על-פי היתר מוועדת המדרוג, משאירה הזכיינית דקות ארוכות של שידור מחוץ למדידת הזמן. כך, על-פי זמן ישראל נמשכה התוכנית ששודרה אתמול (א') בין השעות 21:01 ל-22:39 - אולם על-פי הדיווח של קשת לוועדה למדרוג, התוכנית נמשכה בין 21:25 ל-22:29. כך למעשה נותרו 34 דקות מחוץ למדידה. לו היתה התוכנית נמדדת על פני כל הזמן שנדמה בעיני הצופים - היא היתה מביאה רייטינג של 30.5%. עדיין מרשים, אבל פחות.

קשת עשתה מהלך דומה גם כששברה את השיא העונתי במוצאי שבת ה-30 בינואר. אז התוכנית השיגה 34.3% רייטינג, אולם זמן המדידה שלה היה נמוך ב-30 דקות מזמן השידור. מדובר בתרגיל ידוע בו נוקטות כל הזכייניות ואפילו ערוץ 1, המקצץ את זמן המדידה של "מבט". באחת מתוכניותיה, רשת אף מדדה 40 דקות פחות מזמן השידור שלה. בוועדה למדרוג מתירים לכך להתרחש, מפני שכולם נוקטים כך, והדבר "מתקזז" בין הזכיינות.

עוד בשבוע החולף, אופירה אסייג הצליחה להביא לרשת עוד מקום בעשירייה הבכירה של הרייטינג, בעזרת סרטה "מה הרג את מוני פנאן", שהביא רייטינג של 20.5%. לבד מתוכנית זו, "רוקדים עם כוכבים" שמגיעה הערב (א') לסיומה, היא התוכנית הנצפית של הזכיינית עם רייטינג של 24%. "כלבוטק" ממשיכה להיות חזקה עם רייטינג של 21.7%.

22
 22