ערבה פאוור תקים 15 מתקנים סולאריים ב-2 מיליארד שקל

מדווחת על עניין רב של משקיעים מהארץ ומחו"ל המוכנים להשקיע במשק האנרגיה הסולארית בארץ

חברת ערבה פאוור ליזמות ופיתוח שדות סולאריים חתמה על הסכמים עם 15 קיבוצים בערבה להקמת מתקנים סולאריים בינוניים בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV). בשדות אלה ייצרו 100 מגה וואט חשמל מאנרגיה סולארית בשיטת PV, ממוצע של 6.5 מגוואט לשדה, בהשקעה פרטית של כ-2 מיליארד שקל.

במקביל, בהתאם להנחיות המועצה הארצית לתכנון ובניה, ערבה פאוור מקדמת בקיבוצים ומושבים אלה שדות סולאריים גם על גגות של רפתות ומבני תעשייה. בחברה ציינו כי הם משקיעים בקידום מספר פרויקטים נוספים בעלי חשיבות אסטרטגית לפריסה הכוללת של החברה.

רשות החשמל החליטה לפני מספר שבועות לאפשר הקמת שדות סולאריים בגודל בינוני בסך כל ייצור של 300 מגוואט. מנכ"ל ערבה פאוור ג'ון כהן קרא למשרד התשתיות ולרשות החשמל להגדיל את כמות האנרגיה הסולארית משדות בינוניים ל-1,000 מגוואט. לדבריו "אנו מוציאים לפועל את חזונו של ראש הממשלה נתניהו כי, 'ישראל תחדל משימוש בדלקים פחמים בתוך כעשור ותפתח עבור המדינה והעולם אנרגיות חלופיות'. האישור לייצר 300 מגה-וואט חשמל משדות סולאריים הם צעד חשוב בדרך למימוש החלטת הממשלה על ייצור 5% מצריכת החשמל בישראל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2014 - אולם אין בכך די. כדי להגיע ליעד זה נדרשים לפחות 1000 מגוואט, והשוק מצביע על כך שרק שדות סולאריים בטכנולוגיית PV, בגודל בינוני וגדול, יכולים למלא את הפער הזה מהר יותר ונקי יותר מכל מקור אחר".

גורמים בערבה פאוור אמרו ל"גלובס" כי ניתן יהיה להגדיל את תפוקת המתקנים ל-500 מגוואט אם רשות החשמל תחליט להגדיל את המכסה למתקנים בינוניים ולקבוע תעריף של 1.40 שקל לקוט"ש למתקנים גדולים.

מערבה פאוור מדווחים על עניין רב של משקיעים מהארץ ומחו"ל המוכנים להשקיע במשק האנרגיה הסולארית בארץ. לדברי נשיא ערבה פאוור, יוסף אברמוביץ: "אנו נמצאים בתקופת צמיחה אדירה. בכל אחד מ-15 המקומות בהם נקים שדה סולארי בינוני אפשר להקים בנוסף גם שדה סולארי גדול, דבר שיוסיף עוד כ-500 מגוואט ליכולת הייצור של ערבה פאוור. ביחד עם השותפים שלנו מסימנס, אנו בוחנים הצעות השקעה נוספות בחברה".