לוריאל מורידה מהמדפים בארץ את המותג הלנה רובינשטיין

ההחלטה באה על רקע שחיקה במעמד המותג וירידה במכירות ■ באחרונה סגרה החברה גם את פעילות המותג ביותרם שבבעלות לוריאל העולמית ■ נאוה רביד, מנכ"לית לוריאל ישראל: "לא נכשלנו, זו החלטה עסקית אמיצה"

מותג הקוסמטיקה היוקרתי "הלנה רובינשטיין" של לוריאל יוצא מישראל - כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה להפסיק את שיווק המותג בארץ באה על רקע שחיקה במעמדו של המותג וירידה במכירות. בימים האחרונים אספו נציגי לוריאל את המותג ממדפי רשת אפריל, שם שווק המותג באופן בלעדי.

הלנה רובינשטיין הוא מותג בינלאומי יוקרתי המשווק בארץ שנים רבות. בעולם המותג נחשב למצליח. הוא משווק בלגרי לה פאייט, ברשת SEFORA ובמרבית נקודות הקוסמטיקה היוקרתית באירופה.

ההחלטה על הפסקת שיווק המותג הלנה רובינשטיין בישראל באה 5 חודשים לאחר החלטת לוריאל ישראל להפסיק גם את שיווק מותג היוקרה "ביותרם" בארץ, מותג נוסף הזוכה להצלחה בעולם.

"לא נכשלנו. יכולנו להמשיך עם הלנה רובינשטיין וביותרם הלאה. זו החלטה עסקית אמיצה לקחת את המשאבים ולהקצות אותם לדברים אחרים. השיקול הכלכלי אומר להתמקד במותגים שיש להם אפשרויות לצמוח. יש לנו מותגים בכל צינורות ההפצה ובכל רמות המחיר, שעונים לכל צורך", אומרת בתגובה מנכ"לית לוריאל ישראל, נאוה רביד.

משמעות סגירת פעילות המותגים הלנה רובינשטיין וביותרם היא צמצום פורטפוליו מותגי היוקרה של לוריאל, המחזיקה במותג לנקום ועתידה לשווק את המותג איב סאן לורן.

בהתייחס לכך אומרת רביד: "הנקודה היא לא הכמות. אין בעיה להשיק מותגים. הנקודה היא לראות היכן יש מותגים שבהם תהיה חדשנות פורצת ובהם יש לך יתרון יחסי בשוק. להיות עם עוד מותג בשוק זה לא חוכמה. לקחת שטח מדף ולא להיות יעיל זה לא חוכמה".

* למה המותג שווק רק ברשת אפריל?

"המותג מאוד יוקרתי ומאוד נישת,י וחשבנו שאם נמקד אותו ברשת אחת - אפשר יהיה לעשות עבודה מאוד ממוקדת".

* למה זה לא קרה? מה לא עבד?

"בואי נאמר שלא קרה מספיק, והגענו למסקנה שאם אנחנו מסתכלים קדימה - אנחנו לא רואים מאיפה תבוא הפריצה".

* זו היתה טעות לשווק את המותג רק ברשת אפריל?

"אין לנו קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת. החלטה ללכת לרשת זו או אחרת היא שלנו, ותמיד אפשר לקבל החלטה אחרת".

* לא תמכתם במותג הלנה רובינשטיין.

"תמכנו גם בהלנה רובינשטיין בפרסום שיתופי עם רשת אפריל. אין טעם לעשות פרסום גנרי כשאפשר למצוא את המותג רק ברשת אחת ובעוד כמה חנויות בודדות".

* מכירות הלנה רובינשטיין הן כיום מיליוני שקלים בודדים בשנה. זה היקף שלא מצדיק החזקה של מותג?

"אני לא יכולה לענות על זה".

* לנקום היה צריך תמיכה. זה המחיר של התמקדות בלנקום?

"ללנקום לא היה אף פעם קשה. לנקום מעולם לא איבד נתח שוק. נתח השוק עבר מרשת אחת לאחרת".

* מה קרה עם ביותרם?

"עשינו ניסיון. הוא לא ענה לדרישות העסקיות שלנו. היתה לנו תוכנית עסקית, ולא עמדנו בה, והיה לנו מספיק אומץ וסגרנו אותו. בעולם הוא עובד יפה מאוד".

* הוא לא היה רווחי?

"זה לא עניין של רווחי או לא רווחי, אלא הוא לא עמד בתוכנית העסקית".