אדלשטיין על השיבושים ברשות השידור: "יהיו צעדים דרסטיים"

השר הממונה על רשות השידור כינה את התנהלות העובדים הנוקטים עיצומים: "התאבדות" ■ אדלשטיין, שעלה באופן חריג לשידור בקול ישראל, הגיע לאולפן משום שעיצומי הטכנאים אינם מאפשרים להעלות מרואיינים טלפונית

"אם הדברים יימשכו ונראה שהעסק קורס, יהיו גם צעדים דרסטיים" - כך אמר היום (ד') השר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, כשנשאל בשידור ברשת ב' אם בכוונתו להעביר את רשות השידור לכונס נכסים. אדלשטיין כינה את התנהלות העובדים הנוקטים עיצומים ברשות - "התאבדות".

השר, שעלה באופן חריג לשידור בקול ישראל כדי לדבר על מצב הרשות, הגיע לאולפן משום שעיצומי הטכנאים אינם מאפשרים להעלות מרואיינים טלפונית.

"המשא-ומתן בין ההנהלה לוועדים הגיע לשלב שאדם סביר לא מבין על מה הוא מתנהל", אמר אדלשטיין. "כרגע זה קרב אקדוחנים שהביא לאנדרלמוסיה. מי שמשלם את האגרה לא מקבלים את התמורה".

עוד אמר אדלשטיין כי "כל מי שכרגע מנהל את המשא-ומתן יגרום לכך שהרשות תקרוס ולגזילת פרנסה ממנו וממשפחתו. כרגע המצב גורם לכך שנגרום במו-ידינו לקריסת השידור הציבורי, הצופים והמאזינים יברחו. אחרי זה לא יהיה מה לעשות".

אדלשטיין הוסיף ואמר: "אני כבר פניתי לכולם. ארגנו ישיבה אצל יו"ר ההסתדרות. הדברים הגיעו לשלב בו מה שנשאר זה להפסיק להתקשקש, להגיע להבנה... אין חולק על זכות המחאה של עובד להיאבק על זכויותיו. בלי מסמך ההבנות הרפורמה תקועה. עכשיו אמור לעמוד בראש הוועד המנהל אדם מאוד ראוי, שמוכן לקחת על עצמו את ביצוע הרפורמה, אמנון דיק".

לדברי אדלשטיין, "לא יהיה מצב שאני אלחם על כך שישלמו את האגרה ויעבירו חוקים להציל את הרשות - ובאותו זמן נשמע שאי-אפשר לשדר ואין מיקרופונים. אני אדאג לאינטרסים של העובדים. מי שקודח בספינה יביא לתביעתה. לא יהיה מצב שכולנו נממן את רשות השידור, ובתמורה נקבל עוד עיצומים. אני אומר לך את זה באחריות".