גוגל לא לבד: מיקרוסופט תוסיף מאפיינים חברתיים לאאוטלוק

מיקרוסופט הודיעה בנובמבר כי תוסיף לתיבת המייל שלה אפליקציה חברתית שפותחה יחד עם LinkedIn, והיא צפויה להשיקה בשבוע הקרוב

מיקרוסופט תוסיף לגירסה החדשה של אאוטלוק, תוכנת הדואר האלקטרוני של החברה, אפליקציה חברתית בשם Outlook Social Connector.

כבר בחודש נובמבר אשתקד, עת הכריזה ענקית התוכנה על הגירסה החדשה של אופיס 2010, היא הודיעה על התוספת החדשה, שפותחה בשיתוף עם הרשת החברתית העסקית לינקד-אין (LinkedIn). בשבוע הבא, על רקע המהלכים האחרונים של גוגל ופייסבוק, היא צפויה להשיק את האפליקציה.

בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ' דיווח בסוף השבוע כי המוצר החדש יאפשר לשלב מסרים ופעולות מ-Windows Live או מרשתות חברתיות אחרות, וגירסת בטא שלו תהיה זמינה כבר השבוע.

כמו כן, מיקרוסופט צפויה להודיע על שותפות נוספות למיזם, שתהיה ככל הנראה עם הרשתות החברתיות הפופולריות פייסבוק וטוויטר, שהאוריינטציה שלהן אינה עסקית כמו זו של לינקד-אין ואאוטלוק.

היישום החדש יאפשר למשתמשי אאוטלוק לראות את תמונותיהם של החברים שלהם בלינקד-אין ואת עדכוני הסטטוס שלהם ומתי לאחרונה הם התחברו לרשת - כל זאת דרך ממשק המשתמש של אאוטלוק.

Outlook Social Connector תהיה התשובה של מיקרוסופט לקרב שהחל בשבוע שעבר בין גוגל לבין פייסבוק. גוגל השיקה בשבוע שעבר את Google Buzz, שהוא אפליקציה המתווספת לשירות Gmail של החברה ומאפשרת לעדכן סטטוסים ולשתף תכני תמונות ווידיאו עם חברים. אפליקציה זו היא חלק מהמגמה של גוגל להיכנס חזק יותר לתוך תחום הרשתות החברתיות, הנשלט היום על-ידי פייסבוק וטוויטר. יומיים קודם לכן פורסמו דיווחים על כך שפייסבוק מנסה להיכנס לתחום של גוגל ולהשיק בעצמה שירות דואר אלקטרוני.

יש לציין כי מיקרוסופט מחזיקה כ-1.6% בפייסבוק, לאחר שהשקיעה בה 240 מיליון דולר באוקטובר 2007 לפי שווי של 16 מיליון דולר.

שותפתה של מיקרוסופט במיזם החברתי החדש, לינקד-אין, הודיעה בסוף השבוע כי מספר המשתמשים הרשומים ברשת חצה את קו ה-60 מיליון. לינקד-אין נהנית מקצב צמיחה מהיר במיוחד, כשבדצמבר 2009 דיווחה הנהלת האתר כי מספר המשתמשים בו עומד על 55 מיליונים. על-פי הנתון שנמסר אתמול, הצטרפו אליה 5 מיליון משתמשים חדשים בפחות מחודשיים.

בפוסט שהועלה לבלוג החברה באוקטובר אשתקד, כתב מנכ"ל לינקדאין, ג'ף ויינר, כי יותר ממחצית המשתמשים הרשומים ברשת הם גולשים מחוץ לארה"ב, וכדי לעמוד בקצב הצמיחה הגבוה של החברה בשוק זה היא פותחת משרדים בהולנד ובהודו.

קודמו של ויינר בתפקיד, מייסד החברה ריד הופמן, אמר לאחרונה כי ישנה אפשרות שלינקד-אין תצא להנפקה ציבורית, אך מהלך כזה לא צפוי בקרוב. שוויה של החברה הוערך כמיליארד דולר בסבב גיוס ההון האחרון שלה בשלהי 2008.