אירופה ננעלה בעליות בעודה דנה בעתידה של יוון

הפוטסי הוסיף 0.5% ■ שר האוצר של יוון: "היום זאת יוון, מחר זאת יכולה להיות מדינה אחרת בגוש האירו" ■ סיטיקון דיווחה על הפסד לפני מס של 37.5 מיליארד אירו ■ התמ"ג של יפן התרחב בקצב שנתי של 4.6% ברבעון הרביעי

שוקי אירופה פתחו את שבוע המסחר בעליות של עד 0.5% ובכך רשמו יום חמישי מסך 6 ימים בהם נרשמו עליות במדדים האירופים. ברקע למסחר פגישת שרי האוצר של גוש האירו שנפגשים בבריסל ודנים בדרכים להצלת יוון מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה. נציין כי היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

השרים לוחצים על יוון ליישם מדיניות לצמצום הגירעון התקציבי, כשהם מעדיפים להימנע מהצורך להעניק ערבויות לממשלת יוון.

שר האוצר של יוון אמר כי "היום זאת יוון, מחר זאת יכולה להיות מדינה אחרת בגוש האירו". השר היווני אמר גם כי אם יהיה צורך בכך, הוא יבצע צעדים פיסקליים נוספים.

"כאשר סרקוזי, מרקל, ברלוסקוני וזבטרו חותמים על אותו מסמך שקובע את המדיניות להצלת יוון, מדובר בעניין רציני", אמר נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, בראיון לרשת LCI הצרפתית, כשהוא מתייחס להודעה משבוע שעבר של מועצת אירופה על הצלת יוון.

ממשלת יוון חוקרת

שרי האוצר של גוש האירו דורשים לקבל מידע על עסקאות בתחום הנגזרים שנעשו בשמה של יוון וטוענים כי דו"ח שיפורסם באמצע מארס יעזור להם לבחון את האירועים לעומק.

ממשלת יוון פתחה בחקירה לבדיקת סדרה של הסכמי SWAP (החלפה) עם בנקים בוול סטריט. המהלך איפשר ליוון להסתיר במשך שנים את החוב ההולך ותופח שלה. כך לפי דו"ח של שר האוצר של יוון. הדו"ח לא חשף את זהות בתי ההשקעות. יוון השתמשה בעסקי ה-Swap כדי לדחות במספר שנים את תשלומי הריבית על הלוואות שלקחה.

יום מסחר דליל באסיה

טוקיו ננעלה בירידה של 0.8%.נפח המסחר בשוקי אסיה נמוך מהרגיל בשל סגירת הבורסות בסינגפור, שנחאי, הונג קונג, טייוואן ודרום קוריאה, לרגל ראש השנה הירחית ולקראת חופשה בארה"ב לרגל "יום הנשיא".

טוקיו נסחרת בירידות על אף נתוני צמיחה חזקים מהצפוי. התמ"ג של יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, גדל ב-1.1% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון שקדם לו ובקצב שנתי של 4.6%. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו גידול חודשי של 1%.

עסקת ענק הודית אפריקנית

בהרטי ארטל , חברת הסלולר הגדולה ביותר בדרום אסיה, הציעה לרכוש את זאין אפריקן אסטס תמורת 10.7 מיליארד דולר.

מנכ"ל ענקית הכרייה BHP ביליטון אמר כי הוא מעדיף להשקיע בהזדמנויות עסקיות על חלוקת דיבידנדים למשקיעים.

מניית יצרנית כלי הרכב הצרפתית רנו מרכזת ענין לאחר שקיבלה העלאת המלצתה מחברת ברוקראז'.

בזווית הישראלית, פלייטק , המפתחת תוכנות להימורים מקוונים, הודיעה על רכישת Virtue Fusion, המפתחת תוכנות למשחקי בינגו, תמורת סכום כולל של 33.4 מיליון ליש"ט.

סיטיקון דיווחה על עלייה של 4.5% בהכנסות השנתיות שהסתכמו בכ- 186.3 מיליון אירו לעומת כ- 178.3 מיליון אירו ב-2008. ההפסד לפני מס הסתכם בכ- 37.5 מליון אירו (הכולל כ- 97.4 מיליון אירו ירידת ערך נדל"ן להשקעה), לעומת הפסד לפני מס של כ- 162.3 מליון אירו בשנת 2008 (הכולל ירידת ערך נדל"ן להשקעה בהיקף של כ- 216.1 מיליון אירו). השווי הנכסי הנקי (EPRA NAV) הסתכם בכ- 3.54 אירו למניה לעומת כ- 3.88 אירו למניה בסוף שנת 2008.