פשרה: שפיר תחדש את העבודות בנתיב המהיר בכביש ירושלים-ת"א

הגיעה להסכם עם האוצר, שפותר את סוגיית רשת הביטחון הנוספת עבור 600 המטרים האחרונים של הנתיב המהיר ■ סיום הפרויקט יוארך עד לסוף חודש אוקטובר השנה

כפי שפורסם ב"גלובס", לאחר מחלוקות בין האוצר לחברת שפיר בפרויקט הנתיב המהיר בכביש ירושלים-ת"א, מחלוקת שהביאה לפני כחודש להפסקת העבודות בפרויקט, הושגה פשרה בין הצדדים.

אנשי החשב הכללי באוצר ונציגי חברת שפיר הגיעו הערב (ה') להסכם שפותר את סוגיית רשת הביטחון הנוספת עבור 600 המטרים האחרונים של הנתיב המהיר, כך שזכיינית הפרויקט, חברת שפיר, תוכל לחדש את העבודות בקטע האחרון ולהשלים את הפרויקט.

עוד הוסכם, כי תאריך סיום הפרויקט יוארך עד לסוף חודש אוקטובר השנה. חידוש העבודות מותנה כעת בהסכמה נוספת מול בנק לאומי וחברת מגדל, מממנות הנתיב. הצדדים הסכימו, כי שמונת הימים הקרובים יוקדשו להגעה להסכם מולן.

מחברת שפיר נמסר בתגובה: "אנו מודים לאוצר על הפתרון המהיר של סוגיית המקטע האחרון בפרויקט. הסכמה זו ייתרה תהליך בוררות ארוך ומתיש, אשר היה דוחה לזמן בלתי ידוע את סיום העבודות ואשר היה פוגע בציבור הנהגים. אנו תקווה שבנק לאומי וחברת מגדל יצטרפו להסכמה שבין אגף החשכ"ל באוצר לבין שפיר, על-מנת שנוכל לחדש את העבודות בהקדם האפשרי".

הנתיב המהיר מתוכנן להיות נתיב אגרה באורך 13 קילומטר ממחלף בן גוריון למחלף קיבוץ גלויות. הנתיב היה אמור להיפתח לתנועה באפריל, אך זכיינית הפרויקט, שפיר הנדסה, הפסיקה כאמור את העבודות להקמתו לפני כחודש. עד כה הושקעו בפרויקט כ-300 מיליון שקל, מתוכם כ-170 מיליון מהונה העצמי של שפיר והיתר אשראי בנקאי שהעמידו לרשותה מגדל ובנק לאומי.