פלונטר לאומי: שלמה אליהו "שוקל לנקוט באמצעים משפטיים"

כפי שהוערך ב"גלובס", אליהו מאיים לעתור לבית המשפט נגד החלטת דירקטוריון לאומי לבטל את האסיפה הכללית שיועדה ל-11 במארס ■ מבהיר: הצעדים המשפטיים נועדו "למצות את זכויות בעלי המניות"

"שלמה אליהו רואה בהחלטת דירקטוריון בנק לאומי לבטל את האסיפה הכללית שכונסה על-פי דרישתו החלטה בלתי חוקית ולפיכך הוא שוקל לנקוט באמצעים - לרבות צעדים משפטיים - על מנת למצות את זכויותיו ואת זכויות בעלי המניות".

במילים אלה הגיב היום שלמה אליהו, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק לאומי , להחלטת דירקטוריון הבנק מאתמול לבטל את האסיפה הכללית שיועדה ל-11 במארס, כפי שנחשף ב"גלובס".

כבר אתמול (ה') הוערך ב"גלובס" כי אליהו יפנה לבית משפט בדרישה לקיים את האסיפה הכללית במועדה, כך שהמועמד מטעמו, ד"ר דוד קליין, יוכל להתמודד. אליהו מיוצג על-ידי עוה"ד שירי שחם, ברק טל ויובל שלהבת ממשרד יגאל ארנון.

איומו של אליהו לפנות לבית המשפט מעידה על נחישותו במינוי קליין ליו"ר הבא, אחרי פרישתו של איתן רף במאי. אליהו, מייסד קבוצת הביטוח הקרויה על שמו אשר מחזיק ב-9.6% ממניות לאומי, הציע בינואר לכנס אסיפה כללית והצהיר כי יתמוך בקליין לתפקיד היו"ר.

"לא באתי לעשות מבחן כוחות עם המדינה. אני מצפה שהמדינה תתנהג לפי ההחזקות שלה בבנק ולא מעבר לזה", אמר אליהו במעמד מסיבת העיתונאים הבהולה שכינס ב-11 בינואר. איומו הנוכחי לפנות לבית המשפט מגיע לאחר שהמנכ"לית גליה מאור נסוגה בה מכוונתה להתמודד על תפקיד היו"ר, מה שהגביר את סיכוייהם של מוקרבי ראש הממשלה - אורי יוגב, איזי תפוחי ובעיקר משה טרי - לזכות בתפקיד הנחשק. אתמול הוא אף שיגר מכתב פתוח בו ביקר את השימוש של המדינה בכוח ההצבעה שלה כדי לבצע מינויים על בסיס קשרים אישיים.

אליהו, שמתעקש על מינוי קליין לתפקיד היו"ר, אמר בחודש שעבר כי מינויו נדרש לצורך הבטחת היציבות הניהולית בבנק לטווח ארוך ונמנע מלדון בסוגיית גילו של קליין (75) אשר מבוגר בכ-5 שנים מאיתן רף, שמסיים את תפקידו בין היתר על רקע גילו ומשך כהונתו הארוך.