שבוע חיובי נוסף עבר על ענף הנדל"ן בבורסה המקומית

מדד נדל"ן כחול-לבן טיפס ב-1.5%, ומדד נדל"ן 15 טיפס כמחצית מכך ■ תיתכן השפעה חיובית בשל הוראת המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, נגד קבוצות הרכישה

שבוע חיובי עבר על ענף הנדל"ן בבורסה המקומית, כשמדד נדל"ן כחול-לבן טיפס ב-1.5% ומדד נדל"ן 15 כמחצית מכך. הפער בין השניים גדול אף יותר בחתך התשואה מתחילת השנה, אולם מגיע לשיא בהשוואה של המרחק בן מצויים המדדים מהשיא - לנדל"ן כחול-לבן נותר פער של 8.8%. לנדל"ן 15 המרחק גדול פי 7.3!

במבט לעתיד, תיתכן השפעה חיובית על מניות הבנייה למגורים, בשל הוראתו של המפקח על הבנקים, הדורשת מהבנקים להקצות יותר הון כנגד משכנתאות לדירות הנרכשות במסגרת קבוצות רכישה. בינתיים, המשפיעה המרכזית על המדד היא מנופים, שממשיכה לטפס על רקע הכוונה להכניס פעילות חיפושי הנפט והגז מול חופי אשדוד לחברה. החברה בוחנת הנפקה פרטית של 585.5 מיליון שקל, ובמסגרתה פרסמה מצגת, ממנה עולה, כי במאי יושק מחדש קניון ארנה. החברה מעריכה כי הקניון יושכר בתפוסה מלאה ויניב הכנסות שנתיות של 50 מיליון שקל.

ענייני שכר גם עמדו בסדר היום של אזורים, המניה הרחוקה ביותר מהשיא של עצמה במדד; כל זה לא הפריע ליו"ר טורבוביץ להקטין את שיעור המשרה ל-30% מ-70% אך לא להפחית את מרבית רכיבי השכר באותו יחס, להעמיד את שכר הבסיס החודשי של המנכ"ל דוד נצר על 100 אלף שקל ולהעניק למשנה למנכ"ל היוצא, יעקב סיסו, מענק ודמי הסתכלות של 330 אלף שקל.

נקנח בביג, שמנפיקה בימים אלה אג"ח ומניות. האג"ח, בדירוג "A1", מובטחות בשעבוד על הפאואר סנטר בבאר-שבע.