ועדת הכספים אישרה את הצעת הפשרה להעלאת שכר השופטים

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", עפ"י הפשרה שכר השופטים יעלה בשתי פעימות ב-2010 וב-2011 ■ יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אם הייתי מחליט על כך לבדי - לא הייתי מעדכן את שכר השופטים בשנה זו"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (ב') את הצעת הפשרה, לפיה שכר השופטים יעלה בשתי פעימות ב-2010 וב-2011.

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", הצעת הפשרה גובשה על-ידי שר המשפטים, יעקב נאמן, ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לאחר שחברי הוועדה דחו לפני כשבועיים את בקשת נציגות השופטים לעדכן את שכרם בשיעור של 3.3% לאחר שהוקפא ב-2008.

לאחר שנציגת הנהלת בתי המשפט הביעה את הסכמתה להצעת הפשרה, אישרו חברי הוועדה את ההצעה פה-אחד.

חשב הכנסת, אבי לוי, ציין כי הפרש התוספת עומד על סך 22 מיליון שקל לשנה בעבור השופטים. כמו כן הבהיר לוי כי כל מי ששכרו מוצמד לשכר שופטים יושפע גם הוא מההחלטה.

בראשית הדיון אמר גפני כי הנושא היה נתון לסמכותו האישית, אך הוא החליט שלא לקבל את ההחלטה לבדו בשל החשיבות הציבורית שבהחלטה, ולכן הביא זאת לדיון ולהכרעת חברי הוועדה. "בדיון הקודם שקיימנו בנושא, 4 חברי כנסת היו בעד עדכון השכר ו-4 היו נגד, כך שהיה מקום להגיע לפשרה בנושא, כדי לשקף את עמדת הוועדה".

גפני אמר עוד כי אם היה מחליט על כך לבדו - הוא לא היה מעדכן את שכר השופטים בשנה זו. "עמדתי האישית לא השתנתה בנושא, אך ההצעה משקפת את עמדת הוועדה שהיתה חלוקה בהצבעתה. לפיכך אני מתחשב בעמדת חברי הוועדה, ואתמוך בפשרה אשר הציע לי שר המשפטים יעקב נאמן, והשכר יושב לשופטים בהדרגה בשנת 2010 ובשנת 2011".