הותר לפרסום: עוזרת-בית תבעה את שרה נתניהו ב-41 אלף שקל

העובדת משכה את תביעתה - ותפוצה ב-20 אלף שקל ■ מפרטי הפרשה עולה כי לא היה תיאום בין העוזרת בתיק זה לבין התביעה של ליליאן פרץ ■ דובר משפחת נתניהו: "עובדים לשעבר מנצלים את הרגישות הציבורית של הזוג"

משפחת נתניהו מסרבת לרדת מהכותרות: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הסיר היום (ב') את צו האיסור הפרסום שניתן על פרטי תביעה בסך כ-40 אלף שקל שהגישה אחת מעובדות משק-הבית נגד אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, לאחר שבראשית החודש הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו נתניהו וחברת כוח-האדם "מיקוד" ישלמו לה כ-20 אלף שקל.

עם זאת, בית הדין הותיר את החיסיון על שמה ופרטיה של התובעת, לנוכח טענותיה כי היא מוטרדת על-ידי התקשורת וכי היא חוששת שתשמש כלי משחק בידי גורמים פוליטיים.

מפרטי הפרשה הנחשפים היום עולה כי לא היה תיאום כלשהו בין העוזרת בתיק זה לבין התביעה שהוגשה על-ידי מנהלת משק-הבית של הזוג נתניהו, ליליאן פרץ. בעוד ליליאן פרץ הגישה תביעה על סך 300 אלף שקל, במסגרתה טענה כי אשת ראש הממשלה התעללה והתעמרה בה - תבעה העוזרת בתיק זה סך של כ-41 אלף שקל בלבד בגין פיצויי פיטורים, הפרשי שכר בצירוף פיצוי הלנת שכר, שעות נוספות ותנאים סוציאליים נוספים שלטענתה לא שולמו לה.

במסגרת התביעה לא עלו טענות של התעללות והתעמרות מצד שרה נתניהו. עם זאת, טענותיה של התובעת באשר ליום עבודה בן 11-12 שעות בבית משפחת נתניהו, 6 ימי חופשה בלבד בכל תקופה העסקתה וכן הטענות בדבר הלנת שכרה - הן בעלות דמיון רב לתביעתה של פרץ ומשרטטות דפוס התנהלות חוזר של שרה נתניהו מול עובדות משק-הבית שלה.

על-פי התביעה, העוזרת עבדה בביתם של בני-הזוג נתניהו מאמצע 2007 עד יוני 2009. לטענת התובעת, בדומה לטענותיה של פרץ בתביעתה, עם בחירתו של בנימין נתניהו לראשות הממשלה באפריל 2009, היא הועברה להעסקה בחברת כוח-האדם "מיקוד", וכן חתמה על כתב ויתור שתוכנו אינו ידוע לה מכיוון שאינה מבינה טוב עברית.

מחודש מארס, נטען בתביעה, סירבה נתניהו לשלם לתובעת את משכורתה, ורק במאי 2009 שילמה לה 2,000 שקל בלבד. בסוף מאי 2009 נפגעה התובעת ברגלה עת שהתה בביתה מחוץ לשעות העבודה, ולאחר כשבועיים הודע לה כי פוטרה מעבודתה. לאחר שלא קיבלה לטענתה את המגיע לה ממעסיקיה, נאלצה להגיש את תביעתה. בראשית החודש הסתיימה התביעה בפשרה בין הצדדים.

היום התירה שופטת בית הדין לעבודה לפרסם את דבר קיומה של התביעה ותוכנה, אף שההליכים בה הסתיימו.

התובעת יוצגה בתביעה על-ידי עו"ד שמעון דיסקין; שרה נתניהו יוצגה על-ידי עו"ד דוד שמרון וחברת "מיקוד" יוצגה על-ידי עו"ד שלמה בכור. (ע"ב 2553/09).

"עובדים מנצלים את רגישותה הציבורית של משפחת נתניהו"

בתגובה מסר היום דובר משפחת נתניהו, שעיה סגל, כי "שלושת הצדדים - העובדת, חברת 'מיקוד' והגברת נתניהו הגיעו להסכמה בנוגע לתביעה וזו נדחתה על-ידי בית הדין.

"יודגש כי הסכם הפשרה אליו הגיעו כל הצדדים הוא על-פי הצעת פשרה אותה הציעה הגברת נתניהו, לפנים משורת הדין ובגלל רגישותה הציבורית, כבר לפני מספר חודשים וזמן רב לפני תביעתה המופרכת והשקרית של העובדת האחרת ליליאן פרץ.

"לצערנו, אנחנו נתקלים במקרים בהם עובדים לשעבר מנצלים את רגישותה הציבורית של משפחת נתניהו ואת המעבר מהיותם עובדים של המשפחה לעובדים בחברת כוח-אדם מטעם משרד ראש הממשלה, להגשת תביעה מופרכת וחסרת כל שחר ואחיזה במציאות.

"נראה כי יש מי שחושבים שקל להשתלח בגברת נתניהו בנושאים של מטפלות ועוזרות-בית בשל פרסומים שקריים בנושאים כאלה שהיו לפני למעלה מ-10 שנים, לרבות תביעה שהוגשה נגד הגברת נתניהו על-ידי מטפלת שעזבה בינתיים לדרום-אפריקה. תביעה זו של המטפלת נדחתה אז על-ידי בית המשפט, והמטפלת מאותה תקופה אף הביעה לאחרונה חרטה על דברים שאמרה בזמנו.

"גם העובדת במקרה זה אומרת מפורשות כי הגישה את תביעתה בגלל חוסר הבהירות, מבחינתה, בשל המעבר בין מעסיקים, ונראה כי היא עצמה מתחרטת על שמיהרה להגיש כתב תביעה במקום לפנות במכתב או בעל-פה ליישוב אי-הבהירות.

"יודגש כי חברת כוח-האדם מודה בפה מלא כי היא זו שפיטרה את העובדת - ולא משפחת נתניהו", לשון התגובה.

בא-כוחה של התובעת, עו"ד שמעון דיסקין, מסר: "לקוחתי מרוצה מתוצאות ההליך. היא נאלצה להגיש את תביעתה כאשר חשה שנעשה לה עוול, אך שמחה להיעתר להצעת בית הדין להגיע לפשרה בתיק".