פרופסור בהארוורד: "אני צופה מספר חדלויות פירעון ריבוניות"

קן רוגוף, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת הארוורד: "בסופו של דבר השווקים הפיננסים יביאו להעלאת הריביות, ומדינות אירופאיות כמו יוון ופורטוגל תאלצנה להתמודד עם בעיות רבות" ■ "המדיניות הפיסקלית של יפן יצאה משליטה"

"מספר מדינות עלולות להגיע למצב של חדלות פירעון בתוך מספר שנים, והמשקיעים ייאלצו את ארה"ב לקצץ בהוצאות הממשלתיות". כך מעריך קן רוגוף, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת הארוורד.

"היסטורית ניתן לראות כי מספר שנים לאחר משברים בנקאיים מגיעות חדלויות פירעון ריבוניות. אני צופה תרחיש דומה במשבר הנוכחי", אמר רוגוף, בעבר כלכלן ראשי בקרן המטבע הבינלאומית (IMF).

"בסופו של דבר השווקים הפיננסים יביאו להעלאת הריביות, ומדינות אירופאיות כמו יוון ופורטוגל תאלצנה להתמודד עם בעיות רבות".

קן רוגוף. פרופסור בהארוורד / צלם: בלומברג

"קשה מאד לשים את האצבע על העיתוי, אבל זה יתרחש", אמר רוגוף במהלך כנס של כלכלנים בטוקיו, יפן.

נציין כי החששות בדבר היכולת של יוון לממן את חובותייה הפילה את השווקים לאחר שממשלת יוון דיווחה על גירעון תקציבי של 12.7% - הרמה הגבוהה ביותר מבית 27 המדינות החברות באיחוד האירופי.

באשר לכלכלה היפנית, רוגוף אמר כי "המדיניות הפיסקלית של יפן יצאה משליטה". ליפן יש את החוב הציבורי הגדול ביותר בעולם, כאשר החובות שלה כמעט כפולים מהתמ"ג. נזכיר כי בחודש שעבר סוכנות דירוג האשראי S&P הזהירה כי תוריד את דירוג האשראי של יפן שעומד כעת על AA אלא אם כן הממשלתה תמצא תוכנית לצמצום נטל החוב.