יו"ר חדשות 2 לשעבר מוביל קמפיין לרפורמה בתחום העיתונות

יצחק לבני מוביל קמפיין שמטרתו להעניק סובסידיות ממשלתיות לעיתונים, בדומה למודל הצרפתי

יו"ר חדשות ערוץ 2 לשעבר, יצחק לבני, יוצא למאבק לטובת העיתונות המודפסת. בתקופה הקרובה ייצא לבני לסדרה של פגישות עם חברי כנסת ושרים על מנת להוביל רפורמה לתמיכה בעיתונים היומיים. עיקר תוכניתו של לבני, שהצהיר אתמול על הקמפיין אליו הוא יוצא, היא לקדם סובסידיות ממשלתיות לעיתונים.

"מסוכן מאוד בעיני אם 'מעריב' או 'הארץ' ייסגרו, לא פחות מאיומים קיומיים אחרים על ישראל", אמר לבני, והוסיף כי "אני רוצה שיהיה דיון על זה, הנושא הזה לא פחות חשוב מרפורמה בתחבורה. ישראל היא לא אותה מדינה אם יש בה עיתון אחד או שלושה".

לפני מספר חודשים הצהיר גם שר התקשורת משה כחלון על כוונתו לצאת ברפורמה בתחום העיתונות. אנשי משרדו של כחלון בוחנים מתן מנוי לצעירים ולחיילים בחינם.

"סרקוזי הקציב 600 מיליון יורו לנושא הזה ודאג שכל צעיר צרפתי יקבל מנוי לבחירתו. אין שום מניעה שגם פה לא יהיה מהלך דומה", מסביר לבני. לבני שימש בעברו במספר מוקדי תקשורת משמעותיים. קודם לתפקידו כיו"ר חדשות 2, היה לבני גם מנכ"ל רשות השידור והיו"ר שלה.

"אני לא שייך לעיתונות הכתובה, ולכן אני מרגיש חופשי לקדם את הנושא", הוא אומר, "זאת בניגוד לעיתונים שלא יוזמים את זה, לפחות לא בגלוי. הם מבינים שזה נראה לא טוב כשהם באים בשתדלנות מול הפוליטיקאים. אני לא נמצא במקום הזה".