חגיגה לאלפיון: טלוויזיות 103 אינץ' יימכרו בישראל ב-600,000 שקל

היצרנית הדנית באנג אנד אולפסן תתחיל החודש למכור בישראל טלוויזיות ענק ■ המתחרה פנסוניק תשווק השנה מסכי 150 אינץ'

פעם ישראלים היו משוויצים בפני אורחיהם בטלוויזיית ה-42 אינץ' שישבה לה בגאווה בסלון, אבל נראה שהימים האלה חלפו. כניסתן של טלוויזיות הפלזמה וה-LCD בשנים האחרונות לישראל הפכה את הענף לתחרות על הגודל - טלוויזיות 40 אינץ' נשכחו מאחור, והשוק כבר חוצה את קו ה-100 אינץ'.

עד לאחרונה פעלה בישראל רק חברת פנסוניק בשוק מסכי ה-100 אינץ', עם מסך 103 אינץ' שהוצע רק לאנשים שהיו יכולים להרשות לעצמם להוציא 374 אלף שקל על טלוויזיה כזאת, שלא לדבר על למצוא לה מקום מתאים בבית. בימים אלה חודרת לשוק הזה יצרנית מוצרי היוקרה הדנית, באנג אנד אולפסן (B&O), שתנסה להרחיב את קהל היעד.

בישראל יש כיום קהל לא גדול שמעוניין בטלוויזיות שעולות מאות אלפי שקלים. בשלוש השנים שבהן פנסוניק, באמצעות יורוקום, מציעה בארץ את הדגם שלה, היא מכרה כ-50 יחידות לקהל הפרטי ולחברות המחפשות מסכים לצורכי קידום מוצרים. לפיכך, ל-B&O לא צפויים חיים קלים במציאת לקוחות, בעיקר כשהיצרנית הדנית מציעה, דרך המשווקת טופ אודיו, טלוויזיות של 103 אינץ' במחיר גבוה במיוחד - 600 אלף שקל. בטופ אודיו בונים על לקוחות בודדים בשנה הראשונה, לפחות עד שהשוק יתחיל להתעורר.

התקנה לא פשוטה

מי שיסכים להוציא מכיסו סכום כזה עבור הדגם המוצע, BeoVision 4, ייהנה גם ממתקן חשמלי שמרים את הטלוויזיה מהרצפה לגובה העיניים. "המהנדסים של B&O הבינו שלא הרבה אנשים ירצו לשים את המסך הגדול הזה בבית, ולכן כשהיא סגורה היא תופסת קצת פחות מקום בזכות המנוף החשמלי", אומר מנכ"ל טופ אודיו, יוסי גול.

למתקן החשמלי לא צפויה עבודה קלה, כיוון שטלוויזיה כזו שוקלת 250 קילו. גם הליך ההתקנה בבית הלקוח 'לא פשוט. בעוד שאת הטלוויזיות שרוכשים בחנויות האלקטרוניקה אפשר בחלק מהמקרים להעמיס בתוך המכונית או על הגג שלה, כאן מדובר בפרויקט של ממש. לקוח המתגורר בבניין יזכה לראות משאית מלווה במנוף מיוחד, שירים את הטלוויזיה עד למרפסת דירתו.

לדברי גול, בשוק הישראלי יש מקום לשני שחקנים שמוכרים מסכים במאות אלפי שקלים. "בעידן שבו אנשים מסוגלים לקנות מכונית ב-2 מיליון שקל, הגענו למסקנה שיש מקום לטלוויזיה כזו בארץ. יש לנו כבר מתעניינים", הוא אומר.

גול מודה כי אחת הסיבות שאנשים קונים טלוויזיה כזאת היא לאו דווקא בגלל האיכויות וגודל המסך, אלא בעיקר כדי להשוויץ בפני חברים, שהוציאו 600 אלף שקל על טלוויזיה.

פנסוניק, בכל מקרה, לא מתכוונת להישאר מאחור. בחודשים הקרובים מתכוונת החברה להשיק טלוויזיה בגודל של 150 אינץ' (2 מטר על 3.5 מטר), שישווק בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.

"במהלך 2009 היינו עדים לגידול של עשרות אחוזים במכירת מסכי פלאזמה בגדלים של 50, 58 ו-65 אינץ' על חשבון גודל ה-42 אינץ' הסטנדרטי", אומר מנכ"ל יורוקום-פנסוניק, מוטי אלמליח.

"ביטוי למגמה ניתן לראות גם בהיקפי המכירות של מסך ה-103 אינץ' בישראל בשנים האחרונות, שהצליחו להפתיע את נציגי היצרן. הם הופתעו עד כדי כך שבשנה שעברה הגיעו לכאן שתי משלחות מיפן על מנת ללמוד את המהלכים השיווקיים שביצענו לקידום המסך בקרב קהלי היעד".