כ-86% מהגולשים באינטרנט סבורים כי אמינות הבלוגים בעייתית

מסקר של BlueBerries Panel עולה עוד כי כ-67% סבורים כי הם יודעים לזהות אם קישור ממומן ע"י גורם מסחרי

כ-86% מהגולשים באינטרנט סבורים כי בלוגים נהנים מאמינות חלקית בלבד - כך עולה מסקר אינטרנטי שנערך על-ידי BlueBerries Panel, קהילה אינטרנטית שהוקמה לצורכי מחקר ואיסוף מידע, ומספקת שירותי מחקר ומדגמים לחברות בארץ ובעולם. זאת בהשוואה ל-8.6% בלבד הסבורים כי האמינות של הבלוגרים היא ברמה טובה.

השימוש ההולך וגובר בבלוגים ככלי שיווקי לא נסתר מעיניי הגולשים, בעיקר הודות לכך שחלקם הגדול מקפיד להצהיר על כך; כ-65.8% מהנסקרים העידו כי הם יודעים שחלק מהבלוגרים מביעים דעה חופשית וחלקם משמשים כשופר לגורמים מסחריים. רק 16% סבורים כי הבלוגרים מביעים את דעתם האובייקטיבית בלבד.

שי בן-ארי, מנכ"ל משרד הפרסום היי נט אינטראקטיב, עבורו נערך הסקר, אומר כי "בלוגרים היא פלטפורמת שיווק די חדשה בישראל, שהקהל הרחב של משתמשי האינטרנט נחשף אליה רק בשנה או שנתיים האחרונות. אולם, החברות המסחריות שהבינו שזו פלטפורמה חשובה לא יודעים עדיין איך להתנהג ולא לעבור את הגבול הדק שבין לדחוף מסר שיווקי ובין לאבד את האמינות של הלקוח בדרך".

לדבריו, "יותר מ-90% מהמותגים בשוק הישראלי עדיין עושים זאת בצורה לא נכונה, בעוד שהגולש הישראלי הוא הרבה יותר חכם ופחות סובלני, בהשוואה לגולשים בשווקים אחרים. מותגים חייבים להפנים כי אם הם עלולים לאבד את הצרכנים - לא רק בקמפיין הנוכחי אלא גם לטווח ארוך יותר. הדבר הזה נוגע גם לבלוגרים - הם חייבים להצהיר כאשר מדובר בפוסט הקשור למותג מסחרי על מנת להגיע לרמת אמינות של חבר אל מול הגולש".

לגבי ניוזלטרים מסחריים, 41.6% מהנסקרים הצהירו כי לא מדובר בכלי מאוד אמין בעיניהם, אולם רק כ-10% הצהירו כי מדובר בכלי כלל לא אמין. זאת בהשוואה ל-3.2% שהעידו כי מדובר בכלי אמין מאוד. לדברי בן ארי, "גולשים יודעים שמאחורי הטיפים המופיעים בניוזלטרים יש גם מניעים מסחריים. אולם, הפרסונליזציה ברשת מגיעה גם לפה - החוכמה היא לתת לצרכנים טיפים שרלוונטיים להם, ואז לגולש זה כלל לא מפריע. חשוב לזכור שאי אפשר בירייה אחת ברשת להגיע לכל קהלי היעד".

בכל הנוגע ללינקים ממומנים בתוצאות החיפוש בגוגל, נראה כי מודעות הגולשים לכך גבוהה: כ-67% סבורים כי הם יודעים לזהות קישור ממומן, בהשוואה לכ-30% שלא תמיד יודעים לזהות. 8% העידו כי כלל לא אכפת להם. כך, 71% הצהירו כי הם ייכנסו לכל קישור במסגרת החיפוש, גם אם מדובר בקישורים ממומנים של חברות מסחריות, ורק כ-7% הצהירו כי הם לא נכנסים לקישורים ממומנים.

הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים אינטרנטיים, בפריסה ארצית המייצגת את קבוצת הגילאים 18-56, החברים בקהילת BlueBerries Panel (כ-19 אלף גולשים).

22
 22